Gdańsk. Tydzień z kulturą ukraińską w GTS
Już w najbliższą sobotę rozpoczyna się w Gdańsku Tydzień Ukraiński w ramach cyklu Teatry Europy, organizowanego przez Gdański Teatr Szekspirowski. W programie m.in. spektakle Narodowego Akademickiego Teatru Dramatycznego im. Iwana Franki w Kijowie.
Partnerami wydarzenia są: Konsulat Ukrainy w Gdańsku i Związek Ukraińców w Polsce, a także Instytut Kultury Miejskiej i Teatr w Oknie.
SPEKTAKLE:
Daniel Belkin, solo taneczne
19 listopada 2016, godz. 18:00
Miejsce: Teatr w Oknie
Bilety: 10 zł
Czas trwania: 1 h
Daniel Belkin to jeden z najzdolniejszych ukraińskich tancerzy młodego pokolenia, a także choreograf i nauczyciel. Ukończył szkołę tańca współczesnego Other Dances w Dniepropietrowsku, następnie pracował w teatrze tańca Flow. W latach 2001-2010 był dyrektorem artystycznym i głównym choreografem w centrach kultury: The Rio Club, Opera Concert Hall, Voshod oraz głównym choreografem w cyrku w Dniepropietrowsku. Od 2002 roku Belkin brał udział w wielu międzynarodowych projektach realizowanych m.in. na Ukrainie, Białorusi, w Szwecji, Mołdawii, Francji, Gruzji oraz Syrii.
Tworząc spektakl taneczny, artysta bazował głównie na bardzo osobistych i trudnych doświadczeniach. Jak sam mówi, ciało jest w stanie przekazać o wiele więcej, niż jesteśmy tego świadomi. Jako tancerz, Belkin stara się przekazać głębię swoich doświadczeń przy użyciu minimalistycznych gestów i ruchów.
***
"Eryk XIV", August Strindberg (na zdjęciu)
reż. Stanisław Mojsiejew,
Narodowy Akademicki Teatr Dramatyczny im. Iwana Franki w Kijowie
19 listopada 2016, godz. 20:00
Miejsce: Gdański Teatr Szekspirowski
Czas trwania: 3h z przerwą
Bilety:
Strefa A: 75/50
Strefa B: 50/35
Strefa C: 35/20
Strefa D: 15
Sztuka napisana w odległym 1899 roku jest zaskakująco aktualna - szczególnie dziś. "Eryk XIV" był pierwszą sztuką słynnego szwedzkiego dramaturga Augusta Strindberga, wystawioną na ukraińskiej scenie. Dylematy i decyzje ludzi będących u sterów władzy zawsze były, są i będą aktualne. Spektakl na kanwie epizodu z okresu rządów szwedzkiego króla Eryka XIV, przenosi widza w symboliczne miejsce poza czasem i przestrzenią. Mimo, że akcja sztuki osadzona jest w szesnastowiecznej Szwecji, całość uwspółcześniają scenografia, kostiumy i - zaczerpnięta z filmów Jima Jarmuscha - muzyka, idealnie wpisująca się w dramaturgię sztuki. Twórcy spektaklu pokazują, że ludzie wciąż tak samo kochają, nienawidzą, smucą się lub cieszą. Tak samo też tracą rozum dla władzy.
tłumaczenie: Maksym Yakovlev
dyrektor artystyczny: Andrij Aleksandrovych-Dochevskyi
asystent dyrektora: Andriy May
projektantka kostiumów: Kateryna Markush
główny choreograf: Olga Semioshkina
aranżacja muzyczna: Stanislav Moiseiev, Oleksij Kitel
światła: Yaroslav Marchuk
dźwięk: Oleksij Sikorskyi, Artem Orlyuk
wizualizacje: Volodymyr Bevza
obsada:
Yevhen Nyshchuk, Oleksij Bogdanovych, Vasyl Basha, Pavlo Moskal, Pavlo Piskun, Oleksandr Formanchuk, Tetiana Shliakhova, Lyubov Kubyuk, Polina Lazova, Arseniy Tymoshenko, Dmytro Rybalevskyi, Oleksandr Loginov, Vadym Polikarpov
***
"Dzienniki Majdanu", Natalia Vorożbyt
Reżyseria, scenografia, opracowanie muzyczne: Andriy May
Narodowy Akademicki Teatr Dramatyczny im. Iwana Franki w Kijowie
20 listopada 2016, godz. 20:00
Miejsce: Gdański Teatr Szekspirowski
Czas trwania: 2 h (z przerwą)
Bilety:
Strefa A: 60 zł/40 zł
Strefa B: 40 zł/25 zł
Strefa C: 35 zł/20 zł
Strefa D: 15 zł
"Dzienniki Majdanu" to głośny spektakl dokumentalny na podstawie tekstu Natalii Vorożbyt, stworzony z relacji naocznych światków - poruszający, artystyczny głos w dyskusji na temat konfliktu na Ukrainie.
Autorka tekstu, Natalia Vorożbyt:
"Przez trzy miesiące członkowie ruchu Nowy Dramat Ukraiński przeprowadzali wywiady, zbierali świadectwa i materiały o ludziach oraz wydarzeniach na Majdanie. Rozmawiali ze studentami bitymi w czasie pierwszej próby tłumienia manifestacji, Kozakami, tworzącymi służbę ochrony Majdanu, z chłopcami rzucającymi w Berkut koktajlami Mołotowa, z ich dziewczynami, które podawały butelki z łatwopalną mieszanką, z przyjaciółmi poległych. Rozmawiali także z ludźmi, którzy nienawidzą Majdanu i uczestników rewolucji nazywają majdanutymi. Słuchali wreszcie siebie nawzajem. Jedyną wadą autorów projektu jest, że całym sercem wspierają Majdan i są bezpośrednimi świadkami wydarzeń. Sztuka nie ma zakończenia, tak jak nie ma na razie końca ukraińska walka o wolność i sprawiedliwość."
Projektantka kostiumów: Natalia Rudiuk
Dyrygent chóru: Anatoly Navrotskyi
Dźwięk: Artem Orlyuk
Światła: Olena Antohina, Anatoly Shabetia
Obsada: Larysa Kadyrova, Tetyana Mikhina, Anastasija Dobrynina, Vira Zinievich, Oleksandr Pecherytsia, Oleksandr Formanchuk, Dmytro Chernov
***
"Hiob"
opera-requiem na fortepian preparowany, wiolonczelę, perkusję i głosy
muzyka: Roman Grygoriv, Illia Razumeiko
reż. Vlad Troitsky
21 listopada 2016, godz. 20:00
Miejsce: Gdański Teatr Szekspirowski
Czas trwania: 1 h 10 min
Bilety:
Strefa A: 60 zł/40 zł
Strefa B: 40 zł/25 zł
Strefa C: 35 zł/20 zł
Strefa D: 15 zł
Opera-requiem Hiob (po hebrajsku Iyov) jest połączeniem antycznego dramatu, opery barokowej, oratorium, requiem i technik używanych w teatrze postmodernistycznym. Jest to misterium narodzin nowego dźwięku wewnątrz fortepianu, a także prezentacja nieskończonych możliwości ludzkiego głosu.
Libretto opery jest współczesną interpretacją "Księgi Hioba", która ukazuje historię bohatera - jego dumy, zwątpienia, poszukiwania sensu życia i śmierci, nadziei i żalu. Centralnym elementem przedstawienia jest fortepian, który zamienia się w prawdziwą orkiestrę. Pianista i wokaliści używają różnych instrumentów perkusyjnych, takich jak werble, marimba, pałki kotłowe, trójkąty, a także monet, kluczy, palców i paznokci do gry na strunach i na pudle fortepianu. Instrument brzmi jak klawesyn, perkusja, a czasem nawet jak syntezator i elektroniczny generator dźwięku.
Muzyka opery łączy w sobie minimalizm i awangardę, neoklasycyzm i muzykę rockową. Polifoniczne fragmenty chóralne i instrumentalne interludia przeplatają się z fragmentami, które wykorzystują pełny zakres ludzkiego głosu: śpiew klasyczny, jazzowy, tradycyjny, a nawet oddech, krzyk, szept
i śpiew alikwotowy. Dramaturgia przedstawienia oparta jest na połączeniu recytatyw (opartych na "Księdze Hioba") i fragmentów Requiem - mszy katolickiej odwołującej się do tradycyjnych tekstów łacińskich. "Hiob" od początku do końca trzyma widzów w napięciu, zapraszając na niezwykle emocjonalną muzyczną podróż.
dyrygent: Roman Grygoriv
soliści: Maryana Golovko, Anna Marych, Oleksandra Mailliet, Andrey Koshman, Ruslan Kirsh, Anton Lytvynov, Tetiana Troitska;
muzycy: Zhanna Marchynskaya (wiolonczela), Andrey Nadolskiy (perkusja), Illia Razumeiko (fortepian)
***
"RED"
Teatr Prekrasni Kvity (Piękne kwiaty) z Charkowa
22 listopada 2016, godz. 20:00
Miejsce: Gdański Teatr Szekspirowski
Czas trwania: 1 h
Bilety:
Strefa A: 30/25 zł
Strefa B: 20/15 zł
Strefa C: 20/15 zł
Strefa D: 15 zł
"RED" to spektakl teatru tańca, jedna z ciekawszych propozycji ze względu na formę wyrazu, w dużej mierze oparta na eksperymencie. Teatr Prekrasni Kvity to instytucja pozarządowa, która stale eksperymentuje - czego wynikiem jest nowy rodzaj wypowiedzi scenicznej, pozbawionej słów, nazywanej przez jej twórców Funk Futurism.
Spektakl "RED" porusza jeden z ponadczasowych tematów - miłość - przez pryzmat historii trzech mężczyzn zniewolonych kobiecą siłą i pięknem. Spektakl, pozbawiony słów i sztucznych gestów, przypomina medytację nad znaczeniem miłości i jej konsekwencjami.
W 2014 roku "RED" zdobył główną nagrodę na festiwalu teatralnym Saltovskaya Vesna w Charkowie.
scenografia i kostiumy: Olga Turutia-Prasolova
światła: Vladimir Minakov
dźwięk: Anton Malyshev
obsada: Igor Kliychnik, Denis Chmelyov, Artem Vusik, Oksana Cherkashyna
***
"Stalkers", Pavlo Arie
reż. Stas Jirkov
Teatr Zoloti Vorota z Kijowa
23 listopada 2016, godz. 20:00
Miejsce: Gdański Teatr Szekspirowski
Czas trwania: 2 h 15 min
Bilety:
Strefa A: 50 zł/35 zł
Strefa B: 40 zł/25 zł
Strefa C: 30 zł/20 zł
Strefa D: 15 zł
"Stalkers" to specyficzna komedia, w której zarówno mit, jak i rzeczywistość wydają się równie prawdopodobne, a "radioaktywny" humor pozwala z dystansem spojrzeć na sposób, w jaki żyjemy. Spektakl opowiada historię zapomnianych przez wszystkich: ekscentrycznej Baby Prisi, jej szalonej córki Sławy i nierozgarniętego wnuka, mieszkających w jednej z opuszczonych czarnobylskich wiosek. Terytorium Czarnobylskiej Strefy Wykluczenia staje się metaforą Ukrainy, której mieszkańcy marzą o Unii Europejskiej i NATO równie mocno, jak jeden z bohaterów marzy o McDonaldzie, a marzenia te pozostają tak samo odległe.
Pavlo Arie to utytułowany ukraiński dramaturg i artysta konceptualny; jest autorem dwunastu sztuk teatralnych wystawianych m.in. we Lwowie, w Kijowie, Berlinie, Brnie, Moskwie. Brał udział w międzynarodowym programie British Council Ukraine oraz teatru Royal Court w Londynie dotyczącym współpracy dramaturgów.
Spektakl jest koprodukcją Teatru Złote Wrota oraz Kijowskiego Akademickiego Teatru Młodego Widza.
scenografia: Julia Zaulychna
muzyka: Olesya Stefanik i Igor Antonov
video: Ilya Pelyuk
obsada: Irma Vitovska, Vitalina Bibliv, Vladyslav Pysarenko, Oleksii Nagrudnyi, Oleg Fahot Mykhailuta and Inna Miroshnichenko
KONCERT
ONUKA - koncert
24 listopada 2016, godz. 20:00
Miejsce: Gdański Teatr Szekspirowski
Bilety: 40 zł w przedsprzedaży, 50 zł w dniu koncertu
Wyjątkowe połączenie tradycyjnego, wschodniego brzmienia z nowoczesnym elektro. ONUKA to projekt muzyczny artystów Eugena Filatova i Naty Zhyzhchenko. Na Ukrainie cieszą się ogromną popularnością dzięki połączeniu muzyki elektronicznej z tradycyjnymi instrumentami, jak m.in. flety, waltornia, puzon. Swoją twórczością odkrywają na nowo barwne i różnorodne korzenie ukraińskiej muzyki ludowej i pozwalają spojrzeć na narodową tradycję z zupełnie nowej i świeżej perspektywy. Nazwa zespołu ONUKA (wnuczka) - to hołd dla dziadka Naty, który był jednym z najznakomitszych mistrzów sztuki lutniczej na Ukrainie.
Liderka zespołu Natalia Zhyzhchenko: "Moja muzyka to sposób na przekazanie otaczających mnie dźwięków. Zawsze czułam się związana z brzmieniem etno. Mój dziadek był znanym folkowym artystą, kiedy miałam 4 lata, stworzył dla mnie ukraiński flet, sopiłkę, i nauczył mnie na nim grać. Wychowywałam się otoczona ludową muzyką, byłam członkiem wielu zespołów i występowałam jako solistka. W wieku 18 lat postanowiłam jednak odejść od ludowych brzmień, by w 2013 roku połączyć je z elektroniką. Tak powstała ONUKA."
https://www.youtube.com/watch?v=_4Cswp7smQ0
WYSTAWA
Elementarna manipulacja
wystawa młodych ukraińskich artystów
otwarcie wystawy: 19 listopada 2016, godz. 19:00
Gdański Teatr Szekspirowski
wstęp wolny
Spotkanie z kulturą Ukrainy, to także prezentacja współczesnych sztuk wizualnych. Jej bohaterami będą artyści młodego pokolenia, którzy korzystają z różnorodnych form przekazu: Sergiy Petluk, grupa Zhuzzhalka, Yuri Vovkogon, Oleksiy Konoshenko, Vladislav Krasnocshok, Konstantin Chernichkin, Vitaliy Fomenko, Andriy Lomakin oraz Olena Subach. Wystawa podejmuje próbę pokazania młodej sztuki ukraińskiej osadzonej w kontekście kryzysu, który wypełnia życie Ukraińców.
"Sztuka ukraińska w obliczu przemian" - dyskusja z artystami tworzącymi wystawę Elementarna manipulacja
20 listopada, godz. 15:30
Miejsce: Gdański Teatr Szekspirowski
wstęp wolny
WYKŁADY - Kalejdoskop Ukraiński
20 listopada 2016, 17:00
Taras Wozniak, "Ukraiński dylemat Krymu: przeszłość, teraźniejszość i przyszłość"
21 listopada, 18:00
Dr Iryna Starovojt, "Życie i śmierć na ruchomych granicach. Ukraina XX wieku jako krajobraz winy: doświadczenie literackie"
22 listopada, 18:00
Dr Oleksandr Bojczenko, "Pisarze do odkrycia: czy istnieje życie poza Andruchowyczem i Zabużko?"
"Kalejdoskop Ukraiński" to cykl wykładów i dyskusji poświęconych ukraińskiej kulturze, współorganizowany z Uniwersytetem Gdańskim. W trzech spotkaniach wezmą udział dr Iryna Starovojt, dr Oleksander Bojczenko i Taras Wozniak, a także liczne grono znawców ukraińskiej tematyki z Polski. Dr Iryna Starovojt jest literaturoznawczynią, kulturoznawczynią i poetką. Obecnie zajmuje stanowisko docenta na Uniwersytecie Katolickim we Lwowie. Taras Wozniak to ceniony kulturoznawca i politolog. Dr Oleksandr Bojczenko jest krytykiem literackim i tłumaczem. Spotkania, których częścią będą także rozmowy z publicznością, poprowadzi dr Marta Koval z UG.
FILMY
"Cwaniak" ("Shkurnyk")
film niemy z 1929
20 listopada 2016, godz. 18:00
IKM
reżyseria: Mikołaj Szpikowski
muzyka na żywo: Marcin Pukaluk
czas trwania: 1h 17min
Komediodramat, przewodnik po ideologii radzieckiej lat 20. Groteskowy portret człowieka tamtych czasów, który stara się funkcjonować podczas wojny domowej, pomiędzy "czerwonymi", "białymi" i "anarchistami". Cwaniak byłby z pewnością hitem, ale zaraz po oficjalnej premierze został zdjęty z ekranów przez cenzurę. Film przez długie lata uznawano za zaginiony, odrestaurowany został dopiero w 2012 roku.
--
"Chajtrama"
21 listopada 2016, godz. 19:00
IKM
reżyseria: Achtem Sejtabłajew
czas trwania: 1h 29min
Oparty na faktach film przedstawia historię deportacji narodu krymsko-tatarskiego, zarządzonej przez Stalina w 1944 roku. Głównym bohaterem filmu jest Sułtan Amet-Chan (postać autentyczna) - pilot radzieckiego myśliwca, odznaczony najwyższym odznaczeniem radzieckim - gwiazdą bohatera ZSRR, który przyjeżdża do rodzinnej wioski, stając się mimowolnym świadkiem deportacji.
Rolę głównego bohatera zagrał Achtem Sejtabłajew, reżyser filmu. W scenach zbiorowych wzięli udział Tatarzy krymscy, spośród których wielu osobiście przeżyło wysiedlenie.
--
"Plemię"
22 listopada 2016, 19:00
Teatr w Oknie
reżyseria: Mirosław Słaboszpycki
czas trwania: 2h 12min
Film opowiada historię młodego chłopaka, który trafia do szkoły dla głuchoniemych. Bohaterowie obrazu posługują się jedynie językiem migowym.
Zaskakująco, reżyser drastycznie odchodzi od stereotypu, upośledzonego człowieka jako bezradnej istoty - pokazując chuliganów, młodocianych przestępców i prostytutki. W szkole obowiązuje brutalna hierarchia, a na przyjęcie do rządzącego gangu - tytułowe "plemię" - trzeba sobie zasłużyć.
--
"Przewodnik"
23 listopada 2016, godz. 18:00
IKM
reżyseria: Oles Sanin
czas trwania: 2h
Ukraina, początek lat 30. XX wieku. Amerykański inżynier Michael Shamrock przyjeżdża do Charkowa wraz z dziesięcioletnim synem, by pomóc w budowie pierwszej sowieckiej fabryki traktorów, ale ginie w tragicznych okolicznościach, a jego syna z rąk oprawców ratuje niewidomy Kobziarz. Młody chłopiec staje się przewodnikiem starca. Ich wędrówka stanowi pretekst do przedstawienia dramatycznych wydarzeń z historii Ukrainy. Kobziarze - ostatni symbol wolności w zdeprawowanym przez bolszewików kraju - chodząc od wsi do wsi, śpiewali tradycyjne ukraińskie pieśni. Reżyser kreśli portret kultury ludowej odpornej na komunistyczną indoktrynację.
--
"Żywy ogień"
24 listopada 2016, godz. 18.00
IKM
reżyseria: Ostap Kostiuk
czas trwania: 1h 17min
Artystyczny dokument o życiu i pracy pasterzy w Ukraińskich Karpatach, ukazujący misję i piękno profesji przekazywanej z pokolenia na pokolenie. Na tle ogromnych zmian społecznych, dążenia do wzbogacenia i konsumpcjonizmu, spotykamy ludzi, dla których liczy się podtrzymywanie tytułowego żywego ognia, tradycja przodków i historia Huculszczyzny.
POZOSTAŁE WYDARZENIA
Ukraina jako destynacja turystyczna - prezentacja
23 listopada 2016, godz. 14:00
Miejsce: Gdański Teatr Szekspirowski (drewniane foyer)
wstęp wolny
Warsztaty pieśni ukraińskich, Laboratorium Pieśni
23 listopada 2016, godz. 17:00
Miejsce: Gdański Teatr Szekspirowski
Bilety: 20 zł
Zapraszamy na wyjątkową edycję warsztatów pieśni tradycyjnych poświęconą Ukrainie.
Warsztaty, przygotowane przez Alinę Jurczyszyn i Kamilę Bigus z Laboratorium Pieśni, prowadzone są autorską metodą Aliny Jurczyszyn pracy z głosem, ciałem i oddechem, inspirowaną m.in. treningiem Teatru Gardzienice oraz pracami paramuzycznymi Instytutu im. Jerzego Grotowskiego.
Warsztaty skierowane są do osób, które chciałaby nauczyć się podstaw pracy z naturalną emisją głosu, mając za materiał tradycyjne ukraińskie pieśni, jak np. "U lisi". Składać się będą zarówno z ćwiczeń relaksacyjnych, oddechowych, emisyjnych, jak i wspólnego, wielogłosowego śpiewu.
Zajęcia są okazją do spotkania w pieśni, przestrzenią swobodnej twórczości dla tych, którzy mają w sobie naturalną potrzebę ekspresji wokalnej.
Zapraszamy każdego, bez względu na stopień zaawansowania.
Prosimy zabrać: wygodny strój, płaskie buty, wodę do picia oraz zeszyt do zapisywania pieśni.
Obowiązują wcześniejsze zapisy: laboratoriumpiesni@wp.pl
Limit miejsc: 30 osób
Czas trwania: 2 h 30 min
Warsztaty odbywać się będą w sali 2.68 w GTS (wejście dla aktorów, od strony ul. Zbytki)
***
Ukraina od kuchni - live cooking
24 listopada 2016, godz. 17:00
Miejsce: Gdański Teatr Szekspirowski
Bilety: 20 zł
Pokaz przygotowany przez FUNDACJĘ Plaster
W czwartkowe popołudnie czterech wirtuozów kulinarnych: Michał Turek, Leszek Murawski, Piotr Domański i Marcin Tomek zabierze Was w smakowitą podróż pełną zapachów, smaków, wrażeń i żywego ognia. Będą opowieści o Krymskich smakach, dowiecie się, co jedzą górale w Karpatach i biznesmeni we Lwowie. Ale nie będziemy tylko opowiadać - przede wszystkim posmakujecie dań, z których słynie Ukraina. Nad ogniskiem, w kotle, jakich używali przed wiekami koczownicy na stepach Ukrainy, ugotujemy barszcz - niezwykłą zupę o posmaku palonego drewna. A Wy samodzielnie będziecie mogli zrobić pierogi, z których słynie ten kraj. Wszystko to popijecie kwasem, czyli musującym napojem na bazie razowego chleba.
Do zobaczenia!
***
PROGRAM
19.11 18:00 Daniel Belkin / SOLO TANECZNE - TwO
19.11 19:00 Elementarna manipulacja / WYSTAWA młodych ukraińskich artystów, wernisaż - GTS
19.11 20:00 Eryk XIV / SPEKTAKL, August Strindberg, reż. Stanisław Mojsejew, Narodowy Akademicki Teatr Dramatyczny im. Iwana Franki w Kijowie - GTS
20.11 15:30 Sztuka ukraińska w obliczu przemian / DYSKUSJA z artystami tworzącymi wystawę "Elementarna manipulacja" - GTS
20.11 17:00 Kalejdoskop Ukraiński / WYKŁADY, Taras Wozniak - Ukraiński dylemat Krymu: przeszłość, teraźniejszość i przyszłość - GTS
20.11 18:00 Cwaniak (Shkurnyk) / FILM NIEMY, 1929 r., reż. Mikołaj Szpikowski, muzyka na żywo: Marcin Pukaluk - IKM
20.11 20:00 Dzienniki Majdanu / SPEKTAKL, Natalia Vorożbyt, reż. Andrij Maj, Narodowy Akademicki Teatr Dramatyczny im. Iwana Franki w Kijowie - GTS
21.11 18:00 Kalejdoskop Ukraiński / WYKŁADY, Dr Iryna Starovojt - Życie i śmierć na ruchomych granicach. Ukraina XX wieku jako krajobraz winy: doświadczenie literackie - GTS
21.11 19:00 Chajtarma / FILM, 2013r., reż. Akhtem Seitablayev - IKM
21.11 20:00 Hiob / OPERA-REQUIEM na fortepian preparowany, wiolonczelę, perkusję i głosy, muzyka: Roman Grygoriv, Illia Razumeiko, reż. Vlad Troitsky - GTS
22.11 18:00 Kalejdoskop Ukraiński / WYKŁADY, Dr Oleksandr Bojczenko - Pisarze do odkrycia: czy istnieje życie poza Andruchowyczem i Zabużko? - GTS
22.11 19:00 Plemię / FILM, 2014r., reż. Mirosław Słaboszpycki - TwO
22.11 20:00 RED / SPEKTAKL, Teatr Prekrasni Kvity (Piękne kwiaty) z Charkowa - GTS
23.11 14:00 Ukraina jako destynacja turystyczna / PREZENTACJA - GTS
23.11 17:00 Pieśni ukraińskie / WARSZTATY, Laboratorium Pieśni - GTS
23.11 17:30 Przewodnik / FILM,2013, reż. Oles Sanin, spotkanie z reżyserem - IKM
23.11 20:00 Stalkers / SPEKTAKL, Pavlo Arie, reż. Stas Jirkov, Teatr Zoloti Vorota z Kijowa - GTS
24.11 17:00 Ukraina od kuchni / LIVE COOKING - GTS
24.11 18.00 Żywy ogień / FILM,2013, reż. Ostap Kostiuk - IKM
24.11 20:00 ONUKA / KONCERT - GTS