Artykuły

Koncert na nowy sezon w Operze

Fragmenty oper, których premiery dopiero przed nami, i tych, które poznański Teatr Wielki ma już w repertuarze, znajdą się w programie pierwszego w nowym sezonie koncertu w pierwszą sobotę października.

Usłyszymy przede wszystkim utwory z najbliższych premier w Teatrze Wielkim — Makbeta, Czarodziejskiego fletu i Zemsty nietoperza. Prócz nowych przedstawień artyści przypomną także najsłynniejsze fragmenty dzieł, które teatr ma już w repertuarze — Cyrulika sewilskiego, Aidy i Parsifala. Wykonawcami będą: Kristina Kolar (którą już wkrótce usłyszymy jako Lady Makbet), Monika Mych-Nowicka, Małgorzata Olejniczak-Worobiej, Paweł Brożek, Piotr Friebe, Stanisław Kuflyuk oraz chór i orkiestra Teatru Wielkiego w Poznaniu pod batutą Gabriela Chmury. Wieczór poprowadzi Krzysztof Szaniecki.

Pierwsza z zapowiadanych premier — Makbet Giuseppe Verdiego już 21 października. To oparta na tragedii Williama Szekspira opowieść o pokusie władzy, która jest wielką siłą, ale sprawowana w niewłaściwy sposób obraca się przeciwko temu, kto ją dzierży.

— W interpretacji młodego brytyjsko-francuskiego reżysera Oliviera Fredja Makbet jest jednym długim koszmarem, pełnym szalejących namiętności, przerażenia i żądzy władzy. Granice pomiędzy rzeczywistością a fantazją są zamazane; zwątpienie i strach prowadzą do potwornej ciemności w każdym indywidualnym sercu… Odbędziemy podróż do umysłu Makbeta — człowieka całkowicie obezwładnionego strachem. W pozornie przytulnym pokoju hotelowym odkryjemy najciemniejsze pokłady ludzkiej duszy. Tajemnicza dziwaczność otaczająca Makbeta zostanie pogłębiona przez cyfrowy kolaż Jeana Lecointre'a, który stanowi podstawę koncepcji scenograficznej — zapowiadają organizatorzy.

Podczas koncertu inauguracyjnego usłyszymy chór wiedźm z III aktu, arię Lady Makbet „Vieni, t'affretta" w wykonaniu Kristiny Kolar, arię Makdufa „O, la paterna mano" w wykonaniu Piotra Friebe oraz partię chóru Patria oppressa.

Kolejną premierą w nowym sezonie Teatru Wielkiego będzie Zemsta nietoperza Johanna Straussa zaplanowana na 8 grudnia.

Przebój operetkowy z mnóstwem zabawnych nieporozumień, pełen ciętego dowcipu doskonale sprawdza się i na deskach operetkowych, jak i operowych. Podczas koncertu usłyszymy uwerturę, czardasza Rozalindy „Piosnka daleka" w wykonaniu Moniki Mych-Nowickiej, kuplety Adeli „Taki pan, jak pan" w wykonaniu Małgorzaty Olejniczak-Worobiej i chóru, tercet Rozalindy, Adeli i Eisensteina „Tak smutna tu zostaję" i partię chóru „Czeka nas uciech moc".

Ostatnią z zaplanowanych na sezon artystyczny 2016/2017 premier poznańskiego Teatru Wielkiego będzie Czarodziejski flet Wolfganga Amadeusza Mozarta w oryginalnej niemieckiej wersji językowej z polskimi napisami.

Przedstawienie zobaczymy 10 czerwca 2017 r. To opowieść o walce dobra ze złem, światła z ciemnością, miłości z nienawiścią. Na koncercie zabrzmi Uwertura, aria Tamina „Dies Bildnis" w wykonaniu Pawła Brożka oraz aria Paminy „Ach, ich fühl's" w wykonaniu Moniki Mych-Nowickiej.

Kolejnym wielkim dziełem, którego fragmenty zostaną zaprezentowane podczas koncertu, będzie Aida Giuseppe Verdiego, opera powstała na zamówienie kedywa Egiptu. W programie koncertu — aria Aidy „Ritorna vincitor" w wykonaniu Kristiny Kolar.

Kolejny punkt koncertu to partia chóru z I aktu opery Parsifal Ryszarda Wagnera.
W programie także dwa utwory z opery Cyrulik sewilski Giacomo Pucciniego: aria Rozyny „Una voce poco fa" w wykonaniu Małgorzaty M. Olejniczak-Worobiej i cavatina Figara „Largo al factotum" w wykonaniu Stanisława Kuflyuka.
 

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji