Artykuły

Odkurzony Carewicz

Sztukę Zapolskiej "Carewicz" obejrzał Lehar w Wiedniu w 1917 roku i zafrapował go te­mat. Zamówił libretto, lecz do na­pisania "Carewicza" zabrał się dopiero po dziesięciu latach, w czasie których skomponował szereg innych utworów. Libretto, zatrzymując motywy sztuki, zmienia wiele jej szczegółów, przede wszystkim przenosi ak­cję w lata późniejsze.

Daniel Kustosik, reżyser po­znańskiej premiery, dotarł do oryginałów Zapolskiej i wyczy­ścił wszelkie niedorzeczności li­bretta. Scenografię zaprojekto­wała Anna Bobrowska-Ekiert. Kierownictwo muzyczne spoczy­wa w ręku Marcina Sompolińskiego.

Muzyka Lehara, oscylując między tęskną słowiańszczyzną a gorącymi melodiami neapolitańskimi, zmieściła także i wszystko to, co wówczas w Euro­pie tańczono: tango, bostona fokstrota one-step. Najpiękniej­sze i najpopularniejsze melodie to melancholijna pieśń "Nad Wołgą, na warcie..." oraz duet Soni i carewicza "Tylko ciebie mam".

Dzisiaj spektakl przedpremierowy o godz. 19, w sobotę premie­ra o godz. 18. W niedzielę "Care­wicza" można zobaczyć o godz. 17.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji