Teatr, który dotyka
35-letni Mark Ravenhill należy do ulubionych autorów nowego brytyjskiego teatru okrucieństwa, określanego ironicznie przez krytykę mianem "Cool Britannia" "Wyluzowana Brytania").
Na fali tego nurtu, który zaczął raczkować w połowie lat 90., na Festiwalu Teatralnym w Edynburgu pojawiły się spektakle, które za swój główny temat obrały przemoc, narkotyki i seks. Dla niektórych krytyków było to powodem do ukucia pojęcia "realizm kloaczny". W Polsce nazwisko Ravenhilla zostało spopularyzowane kilka lat temu. Dzięki opisanym przez prasę kontrowersjom wokół sztuki znanej już w całej Europie, reżyserowanej przez tak liczących się twórców jak Thomas Osteremier j czy Oskaras Korśunovas, "Fucking and Shopping" nie było obcym tytułem nawet dla tych, którzy do teatru chadzają sporadycznie.
Drugą sztuką Ravenhilla są "Polaroidy" ("Some Explicit Polaroids"). Prapremiera polska miała miejsce w Szczecinie. Sztukę zrealizowała Anna Augustynowicz, znana od kilku lat z inscenizacji polskich i zagranicznych współczesnych dramatów, zaliczana przez krytykę teatralną do pokolenia tzw. młodszych zdolniejszych. Augustynowicz jest laureatką Lauru Konrada oraz Paszportu "Polityki" przyznanego za przedstawienia mądre, dotykające bolesnych miejsc naszej epoki oraz kształt artystyczny Teatru Współczesnego w Szczecinie, którego od 10 lat jest dyrektorem. W jednej z głównych ról wystąpi Maria Seweryn, która grała wcześniej w "Shopping and..!" w teatrze Rozmaitości w Warszawie.