Artykuły

Teatr, który dotyka

35-letni Mark Ravenhill należy do ulubionych autorów nowego brytyj­skiego teatru okrucieństwa, okre­ślanego ironicznie przez krytykę mianem "Cool Britannia" "Wyluzowana Brytania").

Na fali tego nurtu, który za­czął raczkować w połowie lat 90., na Festiwalu Teatral­nym w Edynburgu pojawiły się spektakle, które za swój główny temat obrały prze­moc, narkotyki i seks. Dla niektórych krytyków było to powodem do ukucia pojęcia "realizm kloaczny". W Polsce nazwisko Ravenhilla zostało spopulary­zowane kilka lat temu. Dzięki opisanym przez prasę kontrowersjom wokół sztu­ki znanej już w całej Europie, reżyserowanej przez tak liczących się twórców jak Thomas Osteremier j czy Oskaras Korśunovas, "Fucking and Shopping" nie było ob­cym tytułem nawet dla tych, któ­rzy do teatru chadzają sporadycz­nie.

Drugą sztuką Ravenhilla są "Pola­roidy" ("Some Explicit Polaroids"). Prapremiera polska miała miejsce w Szczecinie. Sztukę zrealizowała Anna Augustynowicz, znana od kilku lat z inscenizacji polskich i za­granicznych współczesnych dra­matów, zaliczana przez krytykę te­atralną do pokolenia tzw. młodszych zdolniejszych. Augustynowicz jest laure­atką Lauru Konrada oraz Paszportu "Polityki" przy­znanego za przedstawie­nia mądre, dotykające bolesnych miejsc naszej epoki oraz kształt arty­styczny Teatru Współcze­snego w Szczecinie, któ­rego od 10 lat jest dyrek­torem. W jednej z głów­nych ról wystąpi Maria Seweryn, która grała wcześniej w "Shopping and..!" w teatrze Rozmaitości w Warszawie.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji