Stołeczny sukces Kolędy-nocki
PRAWDZIWYM sukcesem zakończyły się w Warszawie (Teatr Wielki) gościnne występy gdyńskiego Teatru Muzycznego z głośnym już dziś w całej Polsce musicalowym oratorium Ernesta Brylla "Kolęda-nocka" z muzyką Wojciecha Trzcińskiego, w reżyserii Krzysztofa Bukowskiego, ze scenografią Mariana Kołodzieja.
Przeniesienie "Kolędy'' w nowe warunki sceniczne (przy widowni liczącej 1800 miejsc) wymagało odpowiedniego przeinscenizowania. Teatr Muzyczny zaadresował swe trzy występy głównie do środowiska robotniczego w stolicy. Na widowni znalazło się wielu młodych robotników, członków NSZZ "Solidarność - Mazowsze", przybyli również licznie przedstawiciele środowisk artystycznych Warszawy - reżyserzy, aktorzy, krytycy, kompozytorzy.
Przedstawienie zostało przyjęte entuzjastycznie przez widownię. Po zakończeniu spektaklu publiczność powstawszy z miejsc - zgotowała wykonawcom i realizatorom trwającą pół godziny owację. Na scenę padały wiązanki kwiatów.
Na ostatnie przedstawienie przybył wicepremier Mieczysław Rakowski, który przekazał wyrazy serdecznego podziękowania dla zespołu Teatru Muzycznego, zapowiadając, iż przyjedzie na Wybrzeże na premierę "Wielkiego Świata" w gdyńskim Teatrze Muzycznym. Przedstawienie "Kolędy-nocki" obejrzeli również przedstawiciele placówek dyplomatycznych, którzy przyrównali tę sztukę do słynnego "Jezus Christ Superstar".
Nie lada zadanie stało również przed pracownicami kasy TM: takiego "ciśnienia" publiczności na kasę jeszcze chyba nie było! Gdy jeden z dużych zakładów pracy nie wykupił na czas zamówionych 2 tys. biletów, kasa teatru błyskawicznie rozprowadziła całą tę ilość! Wiele osób musiało zrezygnować z obejrzenia "Kolędy" - do dyrekcji Teatru Muzycznego wpłynęły liczne żądania ponowienia występów w stolicy.
Na razie jednak w Warszawie pokazany będzie "Wielki Świat" Wiesława Górnickiego, w inscenizacji Stefana Wenty, którą to premierę obejrzą na Wybrzeżu - jako pierwsi - uczestnicy ogólnopolskiego, zorganizowanego przez Teatr Muzyczny sympozjum, poświęconego problemom dramaturgii we współczesnym teatrze muzycznym. W sympozjum tym wezmą udział pisarze, reżyserzy, kompozytorzy i scenografowie krajowi oraz zaproszeni goście zagraniczni (23-24 maja).