Artykuły

Kraj. Prapremiera "Roberta Devereux" Donizettiego z MET na żywo w kinach

Nowa inscenizacja "Roberta Devereux" Donizettiego wyreżyserowana przez Sir Davida McVicara na scenie The Metropolitan Opera zachwyca przepychem i historyczną wiarygodnością scenografii i kostiumów. Na transmisję spektaklu na żywo z Nowego Jorku do kin nazywowkinach.pl zaprasza 16 kwietnia.

Prapremierowa nowojorska inscenizacja "Roberta Devereux"

z diabolicznym MARIUSZEM KWIETNIEM w roli księcia Nottingham, wyreżyserowana przez SIR DAVIDA McVICARA na scenie

The Metropolitan Opera, zachwyca historyczną wiarygodnością scenografii i kostiumów oraz doskonałością muzycznego wykonania.

W tej oprawie błyszczą znakomite talenty wokalne. SONDRA RADVANOVSKY kreuje postać królowej Elżbiety I, dodając tym samym trzecią "królewską" partię w operach Donizettiego do swojego dorobku w tym sezonie i bijąc rekord Beverly Sills. Partnerują jej MATTHEW POLENZANI jako tytułowy Robert

Głosy amerykańskiej prasy:

"Aplauz i brawa dla sopranistki Sondry Radvanovsky były dosłownie szalone (...) publiczność wiedziała, że jest świadkiem wyjątkowego i wokalnie śmiałego występu, stanowiącego kamień milowy w karierze artystki (...). Radvanovsky śpiewa z wielką mocą, zachwyca siłą głosu przy jednoczesnym "wyśpiewywaniu" koloraturowych pasaży. Met zebrała doskonałą obsadę pod wnikliwym kierunkiem Maurizia Beniniego. Znakomity tenor Matthew Polenzani celuje w roli tytułowej, lirycznej elegancji jego głosu towarzyszy młodzieńczy zapał (...) baryton Mariusz Kwiecień śpiewa męskim głosem, dźwięcznym, strzelistym, przepełnionym liryzmem. Przekazał wszystkie rozterki księcia poruszonego zdradą żony i przyjaciela. Prawdziwym luksusem było także słuchanie wspaniałego mezzosopranu Elny Garančy, która wniosła piękne brzmienie głosu i sceniczną charyzmę do roli rezygnującej z miłości Sary". - The New York Times

"Jakość obsady pod pełnym napięcia prowadzeniem Maurizia Beniniego sprawia, że śmierć wydawać się może przygodą, a ból wartościowym kompromisem za tyle przyjemnej muzyki (...). Matthew Polenzani ze swym słodkim, sprężystym tenorem, płynnością frazowania i pewnymi pianami zabiera nas w ekstatyczną podróż. (...) [Elna Garanča] śpiewa nieco bezwolną Sarę, księżnę Nottingham, tak olśniewająco, że z rozpaczania nad swym nieszczęściem potrafi zrobić wyjątkowo atrakcyjną scenę. (...) [Sondra Radvanovsky] dzięki swej doskonałości wokalnej sprawia, że choć jej postać bywa odpychająca, wszystko wydaje się w niej zachwycające, nawet jej bezwzględność i żal. Jej sopran w każdym momencie przywodzi na myśl aksamit i stal jednocześnie, a kiedy rozpoczyna akrobacje wokalne w wysokim rejestrze, jeszcze zyskuje coraz bardziej niezawodną równowagę". - New York Magazine

"Dzięki wspaniałemu dyrygentowi Maurizio Beniniemu, prowadzącemu wybitną orkiestrę Met i chór, ten "Robert Devereux" to muzyczna radość. (...) potężny głos Radvanovsky może wspinać się na wyżyny wokalne niespotykane od czasów Sutherland, a następnie spadać do przyciszonego pianissimo z taką łatwością, że można tylko westchnąć z zachwytu. Wyraża tortury niespełnionego uczucia miłości dzięki najbardziej delikatnemu frazowaniu i jednocześnie oddaje pożar zazdrości, który wprawia słuchacza w drżenie". - The Huffington Post

***

Gaetano Donizetti (1797-1848)

Roberto Devereux ossia Il conte di Essex

Robert Devereux albo Hrabia Essex

Opera seria w trzech aktach (1837)

Libretto: Salvatore Cammarano

Premiera niniejszej inscenizacji The Metropolitan Opera: 24 marca 2016

PREMIERA SEZONU 2015-16 | PO RAZ PIERWSZY W MET

Transmisja przedstawienia:

16 kwietnia 2016 | sobota | 18:55

Obsada:

Elna Garanča jako Sara, księżna Nottingham

Sondra Radvanovsky jako Elżbieta I, królowa Anglii

Brian Downen jako lord Cecil

Yohan Yi jako Paź

Christopher Job jako Sir Walter Raleigh

Matthew Polenzani jako Robert Devereux, hrabia Essex

Mariusz Kwiecień jako książę Nottingham

Paul Corona jako Służący Nottinghama

Soliści, chór, balet i orkiestra The Metropolitan Opera

Maurizio Benini dyrygent

Realizatorzy:

Sir David McVicar reżyseria i scenografia

Moritz Junge kostiumy

Paule Constable światło

Leah Hausman choreografia

Prowadzenie podczas transmisji:

Deborah Voigt

Realizacja telewizyjna transmisji:

Gary Halvorson

Przedstawienie trwa około 3 godzin i 10 minut (w tym 1 przerwa).

Przedstawienie w języku oryginału (włoskim) z polskimi napisami.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji