Artykuły

Warszawa. Miss America w klubie Le Madame

Grupa Artystyczna FachOFFcy oraz Fundacja Sztuka i Współczesność zapraszają do Le Madame na spektakl "Miss America". Premiera 12 lutego.

Na pokładzie samolotu spotykają się: była Miss, grupa biznesmenów i tajemniczy Młodzieniec. Choć zmierzają w jednym celu, do Miasta Aniołów, to ich zamiary są różne. Miss America to nie epizod z życia starzejącej się Miss, to opowieść o nas, o niespokojnym czasie, w którym żyjemy, o tym, z czym spotykamy się na co dzień, o świecie, którego historia rozpoczęła się 11 września. Marcin Strzelecki, młody dramaturg i scenarzysta telewizyjny połączył w dramacie język współczesnych mediów i Witkacowską atmosferę, inspirując się równocześnie twórczością Mrożka.

Spektakl rozgrywa się w umownie zaznaczonej przestrzeni, złożonej z dwóch, perspektywicznie zbudowanych ścian, kilkunastu kinowych foteli i "czarnej dziury", czyli miejsca, w którym pojawiają się i znikają osoby dramatu. Ściany boczne są tak zaprojektowane, aby mogły być mocnymi przestrzeniami koloru. W proporcji wizualnej dominują wielkością nad aktorami, a ich intensywnie niebieski, a potem czerwony kolor, przywołuje, wywołany przez autora efekt blueboxu.

Tekst składa się z dwóch, wyraźnie odmiennych w klimacie części: brawurowo-pastiszowej i refleksyjno-alegorycznej. Po pierwszej dynamiczno-popisowej części, w której postacie ocierają się o groteskę, następuje wyciszenie akcji, a aktorzy starają się przekazać widzom zawarte w tekście przesłanie.

tekst: Marcin Strzelecki

reżyseria: Zbigniew Olkiewicz

scenografia i kostiumy: Ela Kita

obsada: Brygida Turowska-Szymczak (Miss America), Wiktor Korzeniewski (Młodzieniec, Pilot), Małgorzata Hilt (Stewardessa), Sławomir Śmiałek (Szwagier), Ryszard Kawalec (Ojczym), Artur Łodyga (Brat)

Spektakl grany będzie 12, 14, 15 i 16 lutego, g. 19.00, w klubie Le Madame, ul. Koźla 12. Informacje i rezerwacja biletów: Iza Husarzewska, tel. 0 606 39 69 30, www. missamerica.pl

Jest to pierwsze przedsięwzięcie GRUPY ARTYSTYCZNEJ FachOFFcy. Celem Grupy jest przede wszystkim tworzenie, produkcja i promocja ciekawych projektów teatralnych i twórców (obejmujące między innymi: zdobywanie funduszy, dobieranie obsady, tworzenie strategii marketingowych). Mimo że FachOFFcy działają w środowisku offowym, to podstawową regułą, jaką się kierują, jest wykorzystywanie profesjonalnych metod kreacji wydarzeń kulturalnych i widowisk teatralnych.

Spektakl powstał dzięki dotacji Urzędu Miasta st. Warszawy. Patroni medialni: Polityka, Purpose. Sponsor: Franco Feruzzi

(Iza Husarzewska).

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji