Artykuły

UPADEK, który jest sukcesem

Dramaturgia amerykańska już od dawna utorowała sobie drogę na polskie sceny, a jeden z jej czołowych przedstawicieli, Artur Miller, znany jest nie tylko pu­bliczności zalegającej tłumnie widownię w czasie przedstawień jego sztuk. Prawda i to, że dramaturgię amerykańską biorą na warsztat najwybitniejsze tea­try i najlepsi polscy aktorzy. Po niezapomnianej krea­cji Władysława Krasnowieckiego w roli tytułowego bohatera sztuki Millera "Śmierć komiwojażera", za­prezentowano warszawskiej publiczności najnowsze (choć wcale nie najlepsze) dzieło tego autora: "Po upadku" - jak chce kronika - skandaliczną sztukę o podłożu autobiograficznym, opartym na własnych doświadczeniach autora w czasie trwania związku małżeńskiego z tragicznie zmarłą aktorką Marylin Monroe.

Elżbieta Czyżewska i Jan Świderski stworzyli w po­staciach scenicznego małżeństwa kreacje nie mające - jak stwierdził w wywiadzie Artur Miller - sobie w świecie teatralnym równych. I chyba tym kreacjom zawdzięcza spektakl swój kasowy sukces, co świadczy o wysokiej kulturze teatralnej warszawskiej widowni, składającej się przeważnie z młodzieży. Lojalnie uprzedza się przyjeżdżających do stolicy, że wszelkie starania o bilety wstępu do Teatru Drama­tycznego na sztukę "Po upadku" są raczej beznadziej­ne, chyba że zamówi się je na kilka tygodni naprzód. Korespondencyjnie - za pośrednictwem SPATiF-u (AL Jerozolimskie) lub jednej ze spółdzielni turystycznych.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji