Artykuły

Porgy Bess

Wystawienie na scenie Opery Wrocławskiej głośnego dzieła Georga Gershwina "Porgy i Bess" stało się jednym z czołowych wydarzeń tegorocznego sezonu artystycznego w naszym mieście. I to nie tylko dlatego, że wrocławska scena operowa stała się miejscem pierwszego polskiego wykonania tego oryginalnego i z pewnością niełatwego dzieła, lecz przede wszystkim z uwagi na staranne jego przygo­towanie. "Porgy i Bess" zdobywając pełne uznanie na amerykańskim kontynencie do­piero po śmierci jej autora, święciła triumfy na wszystkich znaczniejszych scenach Europy - w tym i w Polsce - dzięki nie istniejącej już dziś Everyman Opera.

Opera Gershwina, uchodząca postaci (Sporting Life'a) lecz za jedno ze szczytowych osiągnięć jego twórczości, spotkała się wśród wrocławskich melo­manów z bardzo ciepłym przy­jęciem.

A oto kilka fragmentów z wrocławskiej inscenizacji "Porgy i Bess":

Scena zbiorowa -

Amerykański śpiewak Albert Clipper jest nie tylko znako­mitym i pełnym temperamentu odtwórcą jednej z głównych postaci (Sporting Life`a) lecz także konsultantem wrocławskiej inscenizacji.

Znana artystka scen opero­wych Halina Słoniowska w roli Clary jest wykonawczynią słynnej kołysanki.

Partie tytułowe znalazły we wrocławskim spektaklu świet­nych wykonawców w osobach Marii Łukasik i Krzysztofa Si­tarskiego.

Występują też - Ewa Toma­szewska (jako Bess) i Tadeusz Majgier (Porgy), Władysław Malczewski - gościnnie i Piotr Ikowski (Crown), Zofia Konrad i Aleksandra Strugacz (Syrena), Krystyna Czaplarska (Clara), Ludwik Mika i Kazimierz Myrlak (Sporting Life).

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji