Wrocław. Spektakle Laboratorium Ruchu
16 listopada odbędą się pokazy w ramach projektu Laboratorium Ruchu. To druga edycja współfinansowana przez Europejską Stolicę Kultury.
W programie
Teatr Amareya ,,PUSTY DOM" (na zdjęciu)
POMYSŁ / REŻYSERIA Agnieszka Kamińska
CHOREOGRAFIA / WYKONANIE Katarzyna Pastuszak, Agnieszka Kamińska
MUZYKA Jacek Stromski, Agnieszka Kamińska
KONSULTACJE Katarzyna Pastuszak, Aleksandra Śliwińska
TEKSTY Katarzyna Pastuszak
KOSTIUMY / SCENOGRAFIA / ŚWIATŁA Teatr Amareya
Spektakl "Pusty dom" to próba oswajania krajobrazu po stracie, opowieść o znikających punktach oparcia i dogasającym płomieniu życia. Dom to nie tylko miejsce, ale także wewnętrzne poczucie bezpieczeństwa, poczucie godności, zakorzenienia w świecie, kontaktu ze sobą, swoim ciałem i jego historią. Moment straty, w którym nasz dom przestaje istnieć, wyznacza przełom. To początek powolnego poszukiwania sensu i zapełniania pustki. Ciało, wzruszone i bezbronne, rozpięte między lękiem a potrzebą miłości, dryfuje szukając samego siebie w spotkaniu z innym ciałem.
Teatr Amareya to teatr ruchu i ciała, który wypracował swoją własną metodę pracy twórczej i technikę tańca/aktorstwa, zakorzenioną w tańcu butoh, tańcu współczesnym, body art, tradycji teatru laboratoryjnego i współczesnej teorii krytycznej. Teatr Amareya powstał w styczniu 2003 r. z inicjatywy Agnieszki Kamińskiej, Katarzyny Julii Pastuszak oraz Aleksandry Śliwińskiej i od początku istnienia pracuje przy Klubie "Winda" - Gdańskim Archipelagu Kultury. Działalność teatru obejmuje trzy kierunki: artystyczny - spektakle, projekty, performanse, dydaktyczny - warsztaty but, warsztaty głosowe, wykłady, publikacje, animacja kultury - działalność Stowarzyszenia Amareya Art oraz Gdańskiej Szkoły Butoh.
Spektakl improwizowany w wykonaniu Iwony Olszowskiej i Pawła Koniora
Iwona Olszowska - tancerka, choreograf. Pedagog tańca współczesnego, świadomości ciała, kontakt improwizacji oraz improwizacji jako performance; dyplomowany instruktor Somatic Movement Educator wg. metody Body Mind Centering. Kierownik artystyczny Eksperymentalnego Studia Tańca EST w Hurtowni Ruchu w Krakowie. Obecnie tworzy repertuar tańca pt. Obszar tańca w teatrze BARAKAH. Tworzy spektakle solowe, choreografie autorskie oraz ruch sceniczny w teatrach dramatycznych, współpracuje z wieloma twórcami tańca i teatru. Przez osiem lat wykładała w krakowskiej PWST. Obecnie uczy w Akademii Muzycznej w Krakowie i w Łodzi oraz na kursach instruktorskich, studiach zaocznych oraz warsztatach tańca i festiwalach kontakt improwizacji w Polsce i za granicą (Ukraina, Anglia, Rosja, Mołdawia, Niemcy, Włochy). Doświadczenia taneczne zdobywała w centrach tańca w Nowym Jorku, jako wolny słuchacz na Uniwersytetach George Mason w Waszyngtonie, w Alabamie i w Calgary oraz warsztatach organizowanych przez Śląski Teatr Tańca, Centrum Animacji Kultury oraz festiwalach tańca w Polsce.
Paweł Konior - performer, tancerz oraz nauczyciel tańca. Studiował w Salzburg Experimental Academy of Dance. Swój warsztat taneczny doskonalił w Holandii i Belgii w trakcie współpracy z: Pedro Goucha, Einat Tuchman, Morem Shani, Ritą Vilhena, T.r.a.s.h Company i Ugo Dehaes. Jako nauczyciel tańca oraz improwizacji/kontaktowej, której uczył się między innymi od : Iwony Olszowszkiej, Raya Chung, Andrew Harwood, Nancy Stark Smith, Tala Avni, Joerga Hassman, Daniela Werner, poszukuje indywidualizacji ruchu i rytmu, który wypływając z wnętrza staje się spersonalizowany i niepowtarzalny, tak jak linie papilarne. Ruch, który go pociąga jest organiczny, emocjonalny, zakorzeniony oraz pogłębiający czucie i świadomość ciała.
Data: 16.11.2014
Godz: 20.00
Miejsce:
Centrum Inicjatyw Artystycznych
ul. Tęczowa 79 Wrocław
Projekt Laboratorium Ruchu - II edycja współfinansowany przez Europejską Stolicę Kultury Wrocław 2016 i Instytut Muzyki i Tańca
Kurator projektu: Adam Kamiński