Artykuły

Gdańsk. Warsztaty teatralne z Lalish Theaterlabor

W dniach 13-15 kwietnia Projektornia GAK zaprasza na warsztaty teatralne "Pieśni jako źródło oraz praca nad głosem techniką krtaniową" przeprowadzone przez Lalish Theaterlabor z Austrii.

Prosimy o zapisywanie się drogą mailową do 10 kwietnia 2012 r. W ramach pobytu teatru w Gdańsku odbędzie się także spektakl "No shadow. Work in progress" oraz spotkanie z artystką i artystą, w ramach którego otwarta zostanie wystawa poświęcona działalności teatru.

Warsztaty poprowadzą: Nigar Hasib i Shamal Amin z Lalish Theaterlabor z Austrii

13-15 kwietnia, 10:00-15:00

Głos dla oka, a nie dla uszu

Śpiewaj, abym mogła zobaczyć Cię w działaniu!

Nigar Hasib

Stwarzamy płynącą przestrzeń, gdy głos staje się radością.

Głos jest podobny działaniu, dzięki któremu można odkrywać wciąż coś nowego.

Shamal Amin

Głos i pieśni stają się tutaj źródłem rytmu, fizycznej obecności, źródłem działań, w ten sposób są nie tylko śpiewane, ale i "czynione". Shamal Amin nazywa ten proces: "sprawianiem, że pieśni stają się widoczne". Decydujące w tym procesie jest to, że przekazuje się trójwymiarowość przestrzeni i możliwość usłyszenia głosów, tonów i dźwięków. W ten sposób u wszystkich uczestników rozwija się świadomość przestrzeni. Odkrywanie ciała przez głos, fizyczność głosu, Wewnętrznymi aspektami tych specjalnych warsztatów są kulturalne i indywidualne korzenie uczestników.

***

Zapisy na warsztaty teatralne z Lalish Theaterlabor:

W warsztatach mogą brać udział osoby powyżej 16 roku życia. Liczba miejsc jest ograniczona. Prosimy o zapisywanie się drogą mailową do 10 kwietnia 2012 r.

E-mail, wysłany na adres projektornia@gak.gda.pl, powinien zawierać następujące informacje: imię i nazwisko uczestnika/uczestniczki, wiek, telefon kontaktowy, kilka zdań o dotychczasowych doświadczeniach teatralnych oraz umotywowanie chęci uczestnictwa w zajęciach.

Koszt trzydniowego cyklu warsztatów to 100 zł.

W ramach warsztatów przewiduje się:

1. praktyczne badania "konceptu antropologii głosu" teatru Lalish, w ramach którego realizowany jest systematyczny program i specjalne praktyki kolektywnej i indywidualnej pracy

2. pracę nad głosem techniką krtaniową, intensywną pracę nad kurdyjską Zaratustrą i własnymi eksperymentalnymi technikami głosowymi, wypracowanymi przez Nigar Hasib i Shamala Amina

3. pracę nad rytualnymi technikami śpiewu i pradawnymi, przekazywanymi z pokoleń na pokolenia pieśniami; nie chodzi o wyuczenie melodii, lecz o odkrycie pełni dźwięku

4. "życie dźwięków" - działanie staje się organiczne, nie techniczne; przy tym rodzaju działania ciało staje się nie tylko przekaźnikiem dźwięków, ale też źródłem wypowiedzi

5. akcję, eksperymenty jako drogę współdziałania członków teatru oraz uczestników i uczestniczek warsztatów

6. krótką demonstrację metody pracy Lalish Theaterlabor, wypracowaną w latach 2004-2009 jako przykład przekazywania impulsów cielesnych, rytualnej energii (ciało jako otwarty kanał energetyczny), form ruchu, pierwotnych i wypracowanych dźwięków i gestów

Organizator: Projektornia GAK, Gdańsk, Dworska 29A

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji