Czas akcji: lata między 1977 a 1968.
Miejsce akcji: Anglia, Włochy-Wenecja.
Obsada: 1 rola kobieca, 2 role męskie i 1 epizod.
Druk: "Dialog" nr 5/1979.
Sztuka konwersacyjna, w której akcja ma znaczenie drugorzędne. Historia klasycznego trójkąta małżeńskiego, ale opowiedziana oryginalnie, od końca. Najpierw poznajemy finał wydarzeń, a następnie zaczynamy cofać się w czasie. Poszczególne sceny, które dzieli od siebie czasem kilka lat, ujawniają motywy działania postaci i odkrywają toczącą się pomiędzy nimi grę.
W finale, który jest początkiem, Emma spotyka się w barze ze swoim byłym kochankiem Jerrym, żeby powiedzieć mu coś ważnego o swoim życiu. Od dwóch lat już się nie widują, ale to właśnie jego wybrała dziś jako powiernika. Rozmowa nie bardzo się klei, aż do momentu, kiedy Emma wyznaje, że rozwodzi się mężem, ponieważ dowiedziała się, że od wielu lat jest zdradzana. W czasie długiej nocnej rozmowy i ona, jak twierdzi, musiała ujawnić swój dawny, siedmioletni romans z najlepszym przyjacielem i współpracownikiem swojego męża. Jerry jest zdziwiony i zaniepokojony ujawnieniem ich związku, tym bardziej, że sprawa się zakończyła, a na trwałości własnej rodziny i przyjaźni Roberta bardzo mu zależy. Chcąc sprawę od razu wyjaśnić i załagodzić, umawia się z Robertem wieczorem na spotkanie. Ku swojemu ogromnemu zdumieniu dowiaduje się, że mąż Emmy o ich romansie wiedział od dawna. Odkrył go kilka lat temu, podczas podróży z żoną do Włoch, natrafiając przypadkiem na ich tajemną korespondencję. Robert jest zdziwiony reakcją Jerrego - przecież mimo tej wiedzy nic między przyjaciółmi się nie zmieniło, dalej grali w squasha i wspólnie pracowali - Jerry jako agent popularnego pisarza, Robert jako jego wydawca.
Następne sceny pokazują kolejne etapy romansu: rozmowa między małżonkami w hotelu w Wenecji, po tym jak w American Express skojarzono nazwiska i chciano oddać Robertowi list Jerrego skierowany do jego żony i kiedy Emma przyznaje się do zdrady; dwie sceny w wynajmowanym przez kochanków mieszkaniu - jedna pod koniec znajomości, podczas której zastanawiają się co począć z meblami i wyposażeniem i druga w rozkwicie romansu, kiedy podekscytowana Emma i podniecony Jerry nie mogą doczekać się upragnionego spotkania. I wreszcie scena ostatnia, scena narodzin uczucia, która jest początkiem historii a konstrukcyjnie finałem sztuki. Podczas przyjęcia urządzanego w domu Emmy i Roberta, Jerry ukrywa się w sypialni pani domu i kiedy ta przychodzi poprawić włosy, wyznaje jej miłość. Gdy na scenie gasną światła, stoją w drzwiach pokoju, patrząc sobie w oczy.
Ukryj streszczenie