Komedia muzyczna w stylu "burleski" dla teatru lalek w dwóch częściach i dziewięciu odsłonach,
4 aktorów w żywym planie, 10 postaci lalkowych
Król Edward IV gra właśnie sam ze sobą w szachy, kiedy zaczyna mu doskwierać straszny głód. Wzywa więc Barona i nakazuje podać śniadanie, obiad i kolację. Wkrótce też zjawia się Kucharz z ogromną misą, w której jednak na dnie znajduje się tylko mała faszerowana mysz. Ostatni "zapas" żywności w zupełnie pustej królewskiej spiżarni. Tak pustej jak cały królewski skarbiec. Wobec czego głodny monarcha zarządza natychmiastowe zdobycie funduszy. W tym celu poleca ogłosić amnestię, zwolnić z lochów byłego pirata właściciela Wyspy Skarbów kapitana Flinta i zagarnąć jego dobytek. Wykonanie rozkazu napotyka jednak na trudności. Przede wszystkim z powodu Barona, który zamierza zdobyć skarb dla siebie, a nie dla najjaśniejszego pana, ale również z powodu pewnego Doktora - dobroczyńcy więźniów. Tenże Doktor przybywa do więzienia przed ogłoszeniem amnestii i w zamian za udzieloną Flintowi pomoc otrzymuje od niego mapę Wyspy Skarbów. Po czym korzysta - nic o tym narazie nie wiedząc - z pomocy uwolnionego kapitana, który przebierając się za woźnego trybunału, marynarza, pustelnika naprowadza swojego dobroczyńcę na trop wielkiej fortuny. Doktor a wraz z nim jego gosposia i siostrzenica odbywają w związku z tym daleką i niebezpieczną podróż morską,najpierw na pokładzie "Białego Wieloryba", potem w opanowanym przez Barona korycie do prania a wreszcie w beczce, by w końcu dotrzeć do Wyspy Skarbów, gdzie wyjaśnia się tajemnica "emerytowanego pirata" i jego majątku.
Sztuka odznacza się żywą, barwną i ciekawą akcją, walorami komediowymi, wieloma oryginalnymi pomysłami, które powinny zainteresować teatry lalkowe.
Źródło: "Nowe sztuki"-biuletyn informacyjny Agencji Autorskiej nr 10/78
Ukryj streszczenie