Łódź. Międzynarodowy Festiwal Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych. Łódź stolicą teatru
Jacek Cieślak
|
Nie jestem buntowniczką
Agata Tomasiewicz
|
Kraków. Spektakl „Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję” najlepszą produkcją w konkursie festiwalu Boska Komedia
Julia Kalęba
|
Kraków. Znamy werdykt 16. Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Boska Komedia
Małgorzata Skowrońska, Marta Gruszecka
|
Chcemy sprawiedliwości!
Katarzyna Janowska (rozmawia)
|
Kraków. Premiera „Jogi” Emmanuela Carrere’a w Starym Teatrze - w piątek
Julia Kalęba
|
Warszawa. Domówka „Nostalgiczne archiwa” w TR Warszawa
|
Anna Smolar o TR Warszawa: zaprosimy widzów na rzeczy, które będą zaskakiwać, destabilizować przyzwyczajenia
Grzegorz Janikowski
|
„Czerwony Kapturek” otworzy nowy sezon w Teatrze Współczesnym
Agata Maksymiuk
|
Warszawa. Alternatywna motoryka i neuroróżnorodność. Rusza sezon w Centrum Sztuki Włączającej
|
Przyznano nagrody „Teatru” za sezon 2022/2023
|
Warszawa. Zapowiedź sezonu 2023/24 w Teatrze Dramatycznym im. Gustawa Holoubka
|
Fatalne zauroczenie
Michał Centkowski
|
„Niszczy mi życie! Beze mnie sobie nie poradzi”. To się dzieje w domach i w miejscach pracy
Magdalena Dubrowska
|
Anna Smolar: Karmimy się romantyczną wizją relacji, które mają być aktem poświęcenia
Sandra Zakrzewska
|
Warszawa. Premiera „Melodramatu” w Teatrze Powszechnym
|
Imperial w trójkącie? Po przejęciu przez arystokrację walc został ustrukturalizowany i ujarzmiony
Mike Urbaniak
|
Anna Rochowska o TR Warszawa: poziom artystyczny zawsze był wyznacznikiem tego teatru i nadal będzie
Grzegorz Janikowski
|
Teatr wzmacniający
Katarzyna Niedurny, Piotr Morawski
|
Być gospodarzami na Marszałkowskiej
Arkadiusz Gruszczyński (rozmawia)
|
Subiektywny Alfabet Teatralny 2022 Arama Sterna
Aram Stern
|
Anna Smolar: Mają nieustająco kontakt z cierpieniem, ze śmiercią, muszą sprzątać zwłoki. Nie dostają wspracia psychologicznego
Arkadiusz Gruszczyński
|
Teatr mój widzę międzynarodowy
Katarzyna Niedurny
|
Reżyserka Anna Smolar o policjantkach: One są po prostu wysłanniczkami władzy i muszą wykonywać rozkazy
Sandra Zakrzewska (rozmawia)
|
Bydgoszcz. „Oficerki. O policji. Fantazja oparta na faktach” od jutra w Teatrze Polskim
|
Ma dać bezpieczeństwo, a wywołuje strach. Dlaczego teatr opowiada o policji?
Magdalena Dubrowska
|
Kraj. Apel do wszystkich teatrów publicznych
|
Warszawa. Program Rezydencyjny w Komunie Warszawa 2022 czeka na zgłoszenia
|
Kraków. Organizatorzy Boskiej Komedii: kontrowersje wokół spektaklu Passiniego staną się impulsem do debaty
|
Kraków-Bydgoszcz. Skandal wokół #MeToo na festiwalu Boska Komedia. Głos zabrała reżyserka bydgoskiego spektaklu
Sandra Zakrzewska
|
Kraków. Po skandalu wokół #MeToo na Boskiej Komedii. Reżyserki zabierają głos
Witold Mrozek
|
Podsumowanie sezonu. Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2020/2021
|
Warszawa. Generation After 5. Showcase
|
Jeśli chcemy przezwyciężać patriarchalne schematy, musimy przestać nas dzielić na dwa wrogie obozy - mężczyzn i kobiety
Mike Urbaniak
|
Przemoc, opresja i trochę śmiechu. Dni Sztuki Współczesnej
Monika Żmijewska
|
Simply The Best – podsumowanie roku 2020
Tomasz Domagała
|
Kraków. Feministyczną "Halkę" planuje Stary Teatr
Michał Centowski
|
Anna Smolar: Z perspektywy ciała
Wiesław Kowalski
|
Warszawa. Premiera spektaklu „Koniec z Eddym” w STUDIO teatrgalerii
Grzegorz Janikowski
|
Warszawa. We wrześniu "Generation After 4. Showcase" w przestrzeni wirtualnej
|
Ciąża rozszerzona
Agata Adamiecka-Sitek
|
Warszawa. "Hymny" - premiera w Teatrze Collegium Nobilium
Grzegorz Janikowski
|
Bydgoszcz. Nagrody XVIII Festiwalu Prapremier
|
Kopernik przedstawia: teatr o komórkach
Witold Mrozek
|
Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2018/2019
|
Warszawa. Premiera "Erazma/Erasmusa" w Nowym Teatrze
Grzegorz Janikowski
|
Warszawa. Studenci Erasmusa spotykają Erazma
Witold Mrozek
|
Szkoła teatralna
Aneta Kyzioł
|
Wchodzimy i robimy bałagan
Paweł Soszyński
|
Ten spektakl o szkole powstał na podstawie opowieści nauczycieli
Witold Mrozek
|
Dostać w spadku pamięć wydarzeń
Wiesław Kowalski
|
Porozmawiajmy o ciele z nastolatkami
Witold Mrozek
|
Ruchy oporu
Anka Herbut
|
Reprodukowanie złych wzorców
Stanisław Godlewski, Monika Kwaśniewska, Piotr Morawski, Anna Smolar, Zofia Smolarska, Justyna Sobczyk
|
Poznań. Konferencja "Kolektywy teatralne, artystyczne i badawcze"
|
Szczecin. Katowicki spektakl podwójnym zwycięzcą KONTRAPUNKTU
|
Niedoskonałość jest cnotą
Joanna Targoń (rozmawia)
|
Anna Smolar: z Sorbony do Polskiego
Witold Mrozek
|
Anna Smolar o Marcu'68 i spektaklu "Kilka obcych słów po polsku"
Izabela Szymańska
|
Warszawa. Prapremiera "Kilku obcych słów po polsku" - w sobotę
Grzegorz Janikowski, Daria Porycka
|
Warszawa. Janda, Zadara, Szczepkowska i Smolar o Marcu'68
Dorota Wyżyńska
|
Warszawa. Spektakl Anny Smolar na 50. rocznicę wydarzeń marcowych
Daria Porycka
|
Wciąż bardziej obcy?
Aneta Kyzioł
|
Warszawa. "Ośrodek wypoczynkowy" w Komunie Warszawa
Izabela Szymańska
|
Komuna ostrzega przed wojną
Dawid Karpiuk
|
Dramaturżnicy
Joanna Crawley
|
Zabrze. "Wszystko o mojej matce" zwycięzcą festiwalu dramaturgii
|
21 gorących nazwisk polskiego teatru (albo coś koło tego)
Krzysztof Juruś
|
Poznań. Strzępka, Klata, Marciniak i Smolar w Polskim
Kajetan Kurkiewicz
|
Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2016/2017
|
Teatr w Polsce znów się liczy
Witold Mrozek
|
Warszawa. Gildia Polskich Reżyserek i Reżyserów apeluje o dialog ws. Starego Teatru
|
Anna Smolar: co historia Henrietty Lacks może opowiedzieć o nas dziś w Polsce
Dorota Wyżyńska
|
Kraków. Focus: Kopciuszek
|
Hity i kity, czyli oceniamy rok 2016 w kulturze
Marcin Pieszczyk
|
Wiwisekcja ludzkiej psychiki
Marta Gruszecka
|
Kraków. Pierwszy w historii Starego Teatru spektakl dla dzieci
|
Anna Smolar: też mam neurozę rodzicielską
Witold Mrozek
|
Kraków. Spektakle dla młodych widzów na największych scenach miasta
Aleksandra Sulawska
|
Teatr oswaja lęki
Aneta Kyzioł
|
Anna Smolar: Praca z zespołem Teatru Polskiego zmieniła moje życie
JPL
|
Bydgoszcz. Pracowały razem przy "Dybuku". Teraz mają Paszporty
ml
|
Warszawa-Wrocław. Z taśmą na ustach na gali Paszportów "Polityki"
Magda Piekarska
|
Warszawa. Anna Smolar z Paszportem Polityki
|
Anna Smolar: Teatr z zapałek
Mike Urbaniak
|
Kraków. "Ojcobójczynie" na Boskiej Komedii i w Paryżu
Jacek Cieślak
|
Kobiety w Konkursie. Paradoksy werdyktu XXII Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej
Zofia Smolarska
|
Dziś dla teatru nie ma tematów niemożliwych
Jacek Wakar
|
Francja. Polskie reżyserki w Paryżu
|
Kraj. Nominowani do Paszportów Polityki 2016
|
Anna Smolar: mam szczególną potrzebę uświadamiania sobie mojego miejsca w szerszym kontekście
Marcelina Hertmann
|
Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2015/2016
|
Teatr badający granice teatru
Mike Urbaniak
|
Warszawa. Mikro Teatr Na Placu Defilad
|
Bydgoszcz. "Dybuk" Teatru Polskiego wyróżniony
Joanna Pluta
|
Warszawa. Laureaci Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej
|
Warszawa. Debata "Empatia w sferze publicznej" w Nowym
|
Bardzo mała improwizacja
Witold Mrozek
|
Warszawa. Teatr w skali mikro. Kolejny eksperyment Komuny//Warszawa
|
Kraków. Nagrody 8. Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Boska Komedia
Łukasz Gazur
|
Bydgoszcz. Teatr Polski szuka prawdy o wykluczeniu
Agata Polcyn
|
Bydgoszcz. "Dybuk" wg Smolar i Karpowicza w Polskim
Joanna Pluta
|
Teraz Polska
Agnieszka Mazuś
|
Szczecin. Nagrody Festiwalu Kontrapunkt
|
Wchodzić w tabu
Wiesław Kowalski
|
Wyrwać się z pętli
Aneta Kyzioł
|
Jak wyglądają nasze wzajemne relacje? - Smolar i Buszewicz o "Aktorach żydowskich"
Olga Byrska
|
Kobieta w roli głównej
Katarzyna Janowska
|
Warszawa. W przyszłym roku 65-lecie Teatru Żydowskiego
|
Warszawa. Debata o sztuce kobiet w dziedzinie teatru/performansu
|
Warszawa. Cykl rodzinnych warsztatów teatralnych z Anną Smolar
|
Outsider, nonkonformista, czyli Pinokio z teatru Warlikowskiego
Dorota Wyżyńska
|
Białystok. "Wariatka z Chaillot" wg Smolar w Dramatycznym
(ak)
|
Szwedzko-polskie science fiction
Katarzyna Lemańska, Karolina Wycisk
|
Warszawa. "Bullerbyn..." na finał WST
Dorota Wyżyńska
|
Reżyserki nie potrzebują parytetów
Paweł Sztarbowski
|
Uzależnienia przy otwartej kurtynie
Jacek Cieślak
|
Warszawa. W Nowym sztuka zainspirowana blogiem
Marta Górska
|
Jeden z najważniejszych festiwali teatralnych odbywa się w Krakowie
Łukasz Gazur
|
Warszawa. Suchy Dok #4 w Instytucie Teatralnym
|
O "Zagładzie domu Usherów" Philipa Glassa
Anna Arno i Anna Smolar
|
Warszawa. List młodych twórców ws. Forum Polskiego Teatru
|
Warszawa. List młodych reżyserów do ministra kultury
|
Kobieta w roli głównej
Katarzyna Janowska
|
Warszawa. Twórcy teatralni młodego pokolenia zawiązują sojusz
|
Nowe odcienie Dobosza
Katarzyna Niedurny (rozmawia)
|
Warszawa. "Zawisza Czarny" wg Borczucha w IT
Tomasz Gromadka
|
Warszawa. "Mazepa" w projekcie "Słowacki. Dramaty wszystkie" w IT
|
Pani z Birmy
Dorota Wyżyńska
|
Zdejmij mundur. Przytul matkę
Emilia Iwaniuk
|
Policja na scenie
Michał Centkowski
|
Mała Boska Komedia pyta: dlaczego ciało to temat tabu?
Marta Gruszecka
|
Kolejowa klopsiarnia, czyli teatr w drodze
Maciej Nowak
|
Sezon powracających reżyserów
Joanna Derkaczew
|
Niesamowita historia Aung San Suu Kyi
Barbara Bardadyn
|
Interesują mnie sztuki prowokujące pytaniami
Barbara Bardadyn
|
Zagadka kryminalna Joela Pommerata
Dorota Wyżyńska
|
Radio TOK FM. Inauguracja radiowego teatru
Mikołaj Lizut
|
Opole. "Aktorzy prowincjonalni" Holland w Teatrze Kochanowskiego
|
Porzucam Paryż dla Polski
Iwona Kłopocka
|
Moc "Zamiany"
Anna Smolar
|