Przewodnik po „Dialogu”
Aby ułatwić pracę kierownikom literackim teatrów i wszystkim osobom szukającym repertuaru, uporządkowaliśmy sztuki drukowane w „Dialogu” od początku ukazywania się pisma według liczby występujących w nich postaci, z podziałem na role męskie i kobiece.
Wystarczy wybrać w panelu Filtrowanie pożądaną liczbę i rodzaj ról, by uzyskać spis utworów spełniających to kryterium i numery „Dialogu”, w których zostały opublikowane. Wpisując w panelu nazwisko autora, ograniczymy wyniki wyłącznie do utworów jego autorstwa.
Zestawienie obejmuje wszystkie numery „Dialogu” do kwietnia 2021 roku włącznie. Pominięto pozycje przeznaczone dla telewizji, słuchowiska i scenariusze filmowe, a także utwory, w których liczba postaci i ich płeć jest trudna do ustalenia (np. Skrzypek opętany Leśmiana).
Kliknięcie w nazwisko autora na liście utworów spowoduje wyświetlenie wszystkich jego dzieł ujętych w tym zestawieniu, natomiast kliknięcie w informację o numerze „Dialogu” wyświetli spis utworów publikowanych w danym numerze czasopisma.
- Autobiografia Don Kichota Wołoszynowski Julian „Dialog” 1957, nr 7 Ról męskich: 7 Ról kobiecych: 2
- Imiona władzy Broszkiewicz Jerzy „Dialog” 1957, nr 7 Ról męskich: więcej niż 15 Ról kobiecych: 1
- Lekcja Ionesco Eugene „Dialog” 1957, nr 7 Ról męskich: 1 Ról kobiecych: 2
- Podróż Don Kichota Smólski Władysław „Dialog” 1957, nr 7 Ról męskich: 5 Ról kobiecych: 2 Sztuka zawiera sceny zbiorowe i specyficzne problemy obsadowe do rozwikłania przez reżysera.
- Prawdziwy smok Garczyński Stefan „Dialog” 1957, nr 7 Ról męskich: 5 Ról kobiecych: 1 Sztuka zawiera sceny zbiorowe i specyficzne problemy obsadowe do rozwikłania przez reżysera.