Książki

Trwa wczytywanie

Marczak-Oborski, Stanisław (wybór i wstęp); Kuchtówna, Lidia (noty)

Myśl teatralna polskiej awangardy 1919-1939 : antologia

Miejsce publikacji
Warszawa
Rok publikacji
1973.
Wydawca
Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe
Publiczna notka
Reprodukcja cyfrowa w cBN Polona

Treść

Awangardowa wielość rzeczywistości — Stanisław Marczak-Oborski ▸ [ 5 ]

FERMENT WŚRÓD ZAWODOWCÓW

SZTUKA AKTORA Mieczysław Limanowski ▸ [ 41 ]
LIST DO TADEUSZA RITTNERA Józef Poremba-Jaracz ▸ [ 49 ]
WYKSZTAŁCENIE REŻYSERA Leon Schiller ▸ [ 52 ]
PROBLEMY REŻYSERII Aleksander Zelwerowicz ▸ [ 63 ]
AKTOR PRZYSZŁOŚCI Stanisława Wysocka ▸ [ 68 ]
CZEGO NAUCZYŁA MNIE REDUTA? Stefan Jaracz ▸ [ 74 ]

„BURZMY MUZEA!”

HEREZJE TEATRALNE Stanisław Czosnowski ▸ [ 85 ]
O TEATRZE FUTURYSTYCZNYM Aleksander Kołtoński ▸ [ 89 ]
O TEATRZE PISAĆ NIE BĘDZIEMY ▸ [ 95 ]
IRENA SOLSKA Bruno Jasieński ▸ [ 96 ]
MANEKINY NATURALIZMU Anatol Stern ▸ [ 99 ]
NIEISTOTNE EKSPERYMENTY Karol Irzykowski ▸ [ 115 ]
NIEISTOTNE ARGUMENTY Witold Wandurski ▸ [ 121 ]
TEATR I AKTOR Bruno Jasieński ▸ [ 128 ]
O WYZWOLENIE TEATRU Ryszard Ordyński ▸ [ 138 ]
  • Zmierzch teatru ▸ [ 138 ]
  • Tairow i Tairowszczyzna ▸ [ 141 ]
  • Szukanie nowych form ▸ [ 145 ]
KOZIOŁ W SZATACH PONTYFIKALNYCH Jan Brzękowski ▸ [ 148 ]
TRZY MOMENTY Adam Zagórski ▸ [ 152 ]

HASŁO: FORMA

WSTĘP DO TEORII CZYSTEJ FORMY W TEATRZE (FRAGMENT) Stanisław Ignacy Witkiewicz ▸ [ 157 ]
  • Analogia z malarstwem ▸ [ 157 ]
  • Teatr ▸ [ 163 ]
TEATR PRZYSZŁOŚCI Leon Chwistek ▸ [ 170 ]
  • Krytyka metody genetycznej ▸ [ 170 ]
  • Problemat formy ▸ [ 173 ]
CZYSTA FORMA W TEATRZE Tadeusz Peiper ▸ [ 180 ]
PRZECIWKO TEORII TEATRU S. I. WITKIEWICZA Jalu Kurek ▸ [ 182 ]
FORMA ISTOTĄ TWÓRCZOŚCI TEATRALNEJ Witold Wandurski ▸ [ 188 ]
O NOWY GEST W TEATRZE Tadeusz Peiper ▸ [ 191 ]
SEMAFOR Tadeusz Peiper ▸ [ 193 ]
SZOPKA Tadeusz Peiper ▸ [ 199 ]

PRZESTRZEŃ, TECHNIKA, ARCHITEKTURA

SCENA NARASTAJĄCA. ZASADY I PROJEKTY Feliks Krassowski ▸ [ 205 ]
PROJEKT NR 4 Feliks Krassowski ▸ [ 207 ]
TECHNIKA PREKURSOREM TWÓRCZOŚCI DRAMATYCZNEJ Zygmunt Tonecki ▸ [ 209 ]
  • Teatr przyszłości ▸ [ 209 ]
O TEATRZE SYMULTANICZNYM Helena i Szymon Syrkusowie ▸ [ 214 ]
BUDOWNICZY TŁA SCENICZNEGO Iwo Gall ▸ [ 225 ]
ANDRZEJ PRONASZKO Leon Chwistek ▸ [ 278 ]
ODRODZENIE TEATRU Andrzej Pronaszko ▸ [ 281 ]
  • Teatr symultaniczny ▸ [ 288 ]
  • Teatr Syrkusa na Żoliborzu ▸ [ 290 ]
  • Mój zarys Teatru symultanicznego ruchomego ▸ [ 292 ]

„NA LEWO. NAPRZÓD!”

STARY A NOWY TEATR Antonina Sokolicz (?) ▸ [ 299 ]
  • Kryzys teatru ▸ [ 299 ]
  • Reformatorzy teatru ▸ [ 301 ]
  • Teatr przyszłości ▸ [ 304 ]
  • Teatr proletariacki, ludowy ▸ [ 307 ]
TEATRALIZACJA PRACY Jan Nepomucen Miller ▸ [ 311 ]
ODPOWIEDŹ NA ANKIETĘ „TEATR POPULARNY” Maksymilian J. Szacki ▸ [ 317 ]
SCENA ROBOTNICZA W ŁODZI Witold Wandurski ▸ [ 319 ]
  • Niezbędne zastrzeżenia — liryczne i rzeczowe ▸ [ 319 ]
  • Aktor — widz ▸ [ 321 ]
  • Organizacja pracy zespołu ▸ [ 326 ]
  • Repertuar ▸ [ 329 ]
  • Reżyseria i gra aktorów ▸ [ 333 ]
TEATR JUTRA Leon Schiller ▸ [ 336 ]
TEATR SPOŁECZNY W ŁODZI Leon Schiller ▸ [ 339 ]

DRUGA AWANGARDA

REWIA ARTYSTYCZNA Leon Chwistek ▸ [ 347 ]
CRICOT. O TEATRZE PLASTYCZNYM Józef Jarema ▸ [ 349 ]
O STRONIE WIZUALNEJ DRAMATU Adam Bunsch ▸ [ 334 ]
PRZED NOWYM SEZONEM CRICOT Józef Jarema ▸ [ 357 ]
O REWIZJĘ WYZWOLENIA Tadeusz Cybulski ▸ [ 360 ]
OBRONA FARSY Ludwik Fryde ▸ [ 367 ]
O CZYSTOŚĆ STYLÓW W TEATRZE Jerzy Zagórski ▸ [ 372 ]
  • Grzech pierworodny: doktryna ▸ [ 373 ]
  • Sprawiedliwszy Set grzechu nie maże ▸ [ 374 ]
  • Pyrrusowie modernizmu ▸ [ 376 ]

NEOREALIZM I USPOKOJENIE

HISTORYZM W TEATRZE Leon Schiller ▸ [ 383 ]
AKTOR I PRZYSZŁOŚĆ TEATRU Stanisława Wysocka ▸ [ 390 ]
O ARCHITEKTURZE SCENICZNEJ Władysław Daszewski ▸ [ 404 ]
PRÓBA DIAGNOZY Tymon Terlecki ▸ [ 408 ]

OD WYDAWCY ▸ [ 415 ]
NOTY ▸ [ 417 ]
INDEKS NAZWISK ▸ [ 444 ]
SPIS ILUSTRACJI ▸ [ 453 ]

.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji