Autorzy

Trwa wczytywanie

Heinrich Berte

Ur. 8 V 1858, Galgocz. Zm. 25 VIII 1924, Perchtoldsdorf.
Paradoksem jest, że Berte przeszedł do historii teatru muzycznego nie dzięki własnym kompozycjom (chociaż pisał ich sporo), lecz dzięki melodiom Schuberta... Berte zaczął komponować dość późno; pierwszy utwór, którym zwrócił na siebie uwagę, wystawiono w Pra­dze dopiero w 1890: balet "Das Marchenbuch". Następne balety, wysta­wiane już w Wiedniu, to: "Amor auf Reisen" (1895), "Der Karneval in Venedig" (1900), "Automatenzauber" (1901). Operetki: m.in. "Die Schneeflocke" (1896), "Der neue Burgermeister" (1904), "Milionowa narze­czona" ("Die Millionenbraut" 1904 - wystawiona w Warszawie za­ledwie w kilka miesięcy po monachijskiej prapremierze), "Der schone Gardist" (1907), "Kreolenblut" (1911), "Der Marchenprinz" (1914).
Wszystko to dziś jest już historią. Natomiast mając 58 lat, na życzenie wiedeńskiego Raimundtheater, zestawił Berte z Schubertowskich melodii "Domek trzech dziewcząt", i tylko ten jeden utwór przyniósł mu sukces.
Źródło: Przewodnik Operetkowy Lucjan Kydryński, PWM 1994

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji