Autorzy

Trwa wczytywanie

Andriej Pietrow

Ur. 2 IX 1930, Leningrad.
Po studiach kompozytorskich u O. Jewłochowa w Konserwatorium Leningradzkim Pietrow rozwinął bardzo ożywioną działalność kompo­zytorską w wielu różnych gatunkach muzycznych. Komponował sporo utworów symfonicznych, m.in. "Suitę pionierską" (1951), "To pokój" - cykl pieśni na głos i orkiestrę (1951), "Suitę sportową" (1953), "Radda i Łojko" - poemat symfoniczny wg opowiadania Gorkiego "Makari Czudra" (1954; praca dyplomowa), "Uwerturę świąteczną" (1955), "Pamięci poległych w latach blokady Leningradu" - poemat na smyczki, trąbki, organy, 2 fortepiany i perkusję (1965; wykonany na "Jesieni War­szawskiej" 1968). Balety: "Wymarzona jabłoń" (1959), "Brzeg nadziei" (1967), "Stworzenie świata wg Effela" (1970). Opera: "Piotr I" (1975).
Pietrow pisze także wiele ilustracji muzycznych do filmów. Waż­niejsze z nich: "Człowiek-amfibia", "Droga do przystani", "Dwie niedziele", "Chodząc po Moskwie", "Człowiek znikąd", "Biały Bim Czarne Ucho", "Je­sienny maraton", a także piosenki i sekwencje baletowe do radziecko--amerykańskiego filmu "Błękitny ptak" (1976; reż. G. Cukor). Musical "My chcemy tańczyć" jest jedyną - znaną u nas - pozycją pisaną przez Pietrowa dla sceny operetkowej.
Źródło: Przewodnik Operetkowy Lucjan Kydryński, PWM 1994

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji