Artykuły

Gdańsk. Bracia Gierlach w "Weselu Figara"

12, 13 i 15 grudnia 2009 Opera Bałtycka zaprasza na "Wesele Figara" Wolfganga Amadeusza Mozarta w niecodziennej obsadzie - w partii Figaro wystąpi Wojciech Gierlach (bas), jako Hrabia jego brat Robert Gierlach (baryton).

Obaj soliści występowali na największych scenach świata.

Robert Gierlach jest absolwentem warszawskiej Akademii Muzycznej w klasie śpiewu solowego Kazimierza Pustelaka. Debiutował jeszcze jako student na deskach Warszawskiej Opery Kameralnej wykonując partie tytułowe w "Weselu Figara" i "Don Giovannim" oraz w Teatrze Wielkim jako Don Basilio w "Cyruliku sewilskim". Laureat międzynarodowych konkursów wokalnych w Vercelli (I nagroda) oraz w Las Palmas, gdzie został uhonorowany Nagrodą Publiczności. W repertuarze ma partie w operach: "Wesele Figara" i "Don Giovanni" Mozarta, "Maria di Rohan" Donizettiego, "Mojżesz w Egipcie" Rossiniego i tytułowego "Eliasza w oratorium" Mendelssohna, "Podróż do Reims" Rossiniego, "Kopciuszek", "Tatjanie Corghiego", "Król Edyp" Strawińskiego i "Król Roger" Szymanowskiego.

Występował w teatrach operowych w Polsce, Europie i Stanach Zjednoczonych, gdzie koncertował m.in. w nowojorskiej Carnegie Hall. Uczestniczył też w festiwalach w Glyndebourne i Salzburgu, w Karinthischer Sommer, Schleswig-Holstein Festival, Berliner Festwochen, Promos w Londynie i Wratislavia Cantans.

Wojciech Gierlach studiował w Akademii Muzycznej w Warszawie w klasie Kazimierza Pustelaka, którą ukończył z wyróżnieniem Magna cum Laude. Jest laureatem wielu międzynarodowych konkursów wokalnych - otrzymał m.in. I nagrodę na Konkursie im. Ady Sari w Nowym Sączu (1999), II nagrodę na konkursie wokalnym w Bilbao (2000), Premio Caruso w Mediolanie (2001), III nagrodę na Konkursie im. Francisco Vias w Barcelonie (2004). Zadebiutował w 1999 rolą tytułową w Imeneo Haendla w Warszawskiej Operze Kameralnej.

Na deskach tej sceny wcielił się także w postać tytułową w "Don Giovannim" Mozarta, natomiast jako Leporello z tej samej opery wystąpił w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie oraz w Nico Theater w Kapsztadzie. Ponadto śpiewał partię Figara w "Weselu Figara" Mozarta (Teatro Piccini w Bari), Argenia w "Imeneo" Haendla (Opera Ireland w Dublinie), Salieriego w operze Rimskiego-Korsakowa "Mozart i Salieri" (Teatro Fiarmonico w Oviedo), Colline'a w "Cyganerii" Pucciniego (Teatr Wielki w Warszawie). W dziełach scenicznych Rossiniego kreował następujące role: Mustafy we "Włoszce w Algierze" (Teatro Alighieri di Ravenna), Assura w "Semiramidzie" (Teatro Verdi w Pizie), Alidora w "Kopciuszku" (Festival d'Aix-en-Provance, Stadttheater w Klagenfurcie), Don Basilia w "Cyruliku sewilskim" i Gouverneura w "Hrabim Ory" (Belcanto Festival w Wildbad) oraz Lorda Sidneya i Don Profonda w "Podróży do Reims" (Teatr Wielki w Warszawie i Pesaro Rossini Festival).

Na festiwalu w Wildbad wystąpił też jako Mirteo w nagraniu na żywo "Semiramide" Meyerbeera pod dyrekcją Richarda Bonynge'a. Równie ważne miejsce w działalności artystycznej Wojciecha Gierlacha zajmuje repertuar oratoryjno-kantatowy, który obejmuje dzieła od epoki baroku do współczesności. W Filharmonii Narodowej w Warszawie wziął udział w wykonaniu "Mszy h-moll" Bacha pod dyrekcją Helmutha Rillinga, w Filharmonii Krakowskiej w "Mszy koronacyjnej" Mozarta pod batutą Jana Krenza (w 200 rocznicę urodzin kompozytora), podczas koncertu transmitowanego przez telewizję RAI śpiewał, z towarzyszem orkiestry I Solisti Veneti pod dyrekcją Claudia Scimone, w "Pasji" Salieriego, z Orquesta Simfonica de Asturias pod dyrekcją Alberto Zeddy wykonał "Stabat Mater" Rossiniego, na festiwalu "Praska Wiosna" uczestniczył w wykonaniu "Pasji wg św. Jana" Arvo Pärta.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji