Artykuły

Kalkwerk

Jedno z najgłośniejszych przedstawień Kry­stiana Lupy, wg prozy Thomasa Bernharda, z doskonałą muzyką Jacka Ostaszewskiego. Po­wstało na scenie kameralnej Starego Teatru w Krakowie, a premierę światową miało w lipcu 1992 r. na festiwalu Mittelfest w Cividale del Friuli. Sześć lat później Lupa przeniósł je do Teatru TV. Wśród szarzejących od pyłu wapiennika (niem. Kalkwerk) domowych sprzętów toczy się z wolna dramat Konrada (rewelacyjny Andrzej Hudziak), człowieka opętanego obsesyjnym pra­gnieniem zapisania studium "O słuchu". Lata ży­cia poświęcił na drobiazgowe badania, w których rolę królika doświadczalnego spełniała jego kale­ka żona (znakomita Małgorzata Hajewska-Krzysztofik), unieruchomiona w inwalidzkim wózku. Skomplikowane sadomasochistyczne re­lacje między małżonkami zostały przedstawione z nadzwyczajnym wyczuciem delikatności mate­rii; z zapierającą dech wirtuozerią. Studium ist­nieje tylko w głowie autora, który ma zasadnicze kłopoty z przelaniem go na papier. W zapisaniu tego "upiora mózgu" zawsze coś lub ktoś mu przeszkadza. Idee fixe Konrada popycha go w szaleństwo, które zaowocuje czynem nieod­wracalnym. Kim jest Konrad - geniuszem czy błaznem? Andrzej Hudziak wykreował metaforę losu współczesnego artysty, dotkniętego twórczą niemocą w świecie wszechogarniającego nas chaosu. Ponadtrzygodzinne widowisko dla praw­dziwych koneserów teatru.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji