Artykuły

Czy wykorzystujemy potencjał naszej historii?

Po przeczytaniu artykułu wraz z komentarzami szanownych radnych, Pana pełnomocnika oraz redaktora Ryszarda Kozika, pragnę sprostować szereg nieporozumień - pisze radny Paweł Bystrowski.

Konferencja "Złoty Wiek - Wielkie Wydarzenia" jest wspólnym projektem mojego autorstwa oraz Biura Marketingu Turystycznego UMK. Podczas konferencji chcemy zadać pytanie środowisku branży turystycznej oraz historykom: "Czy wykorzystujemy komercyjny potencjał naszej historii?" Na bazie tego pytania chcemy skonsultować i wyłonić w gronie specjalistów najatrakcyjniejsze nośniki naszej historii. Podczas części warsztatowej konferencji zasięgniemy opinii i wynotujemy wszelkie atrakcyjne projekty, które odnoszą się do historii Krakowa i Polski oraz mają potencjał turystyczny.

Kolejna kosztowna impreza? Nieprawdą jest twierdzenie, że wspomniana konferencja jest częścią projektu mającego za cel organizacje wielkich spektakli historycznych. Celem konferencji jest konsultacja nad stworzeniem profesjonalnego produktu turystycznego odnoszącego się do nośników polskiej kultury.

Nośnikami XVI i XVII wieku są w dziedzinie kultury: architektura dworkowa i sztuka użytkowa, muzyka i malarstwo. W dziedzinie obyczajowości: kultura miodów pitnych, sztuka kulinarna wraz z całym bogactwem staropolskich produktów spożywczych. W dziedzinie dorobku społeczno-politycznego: idee wolności i praw obywatelskich oraz sukcesy militarne odnoszone przez jedną z najbardziej malowniczych formacji świata - husarię.

Szanowni Panowie adwersarze, wielkie widowiska historyczne są istotnym produktem turystycznym na wyspach brytyjskich, są wydarzeniami komercyjnymi i stanowią jedynie cząstkę portfela produktu. Liczę na to, że w Krakowie znajdą się przedsiębiorcy gotowi czerpać dobre modele biznesowe z innych krajów. Argumenty, że zmierzam do tego by wydać miliony złotych z miejskiej kasy na swoje "pasje historyczne" uważam za absurdalne. Gdyby myśleć w tych kategoriach to należałoby powiedzieć, że wydamy w tym roku 30 mln złotych na realizacje pasji muzycznych pełnomocnika ds. kultury na imprezy, które odwiedzi kilka tysięcy osób. Skandaliczny sposób argumentacji!

Oderwanie od rzeczywistości oraz miejsca pracy? 27 lutego "Pożegnanie z Afryką" zainicjowało "Dni Kulczyckiego" Jest to projekt, który ma przypominać, że tradycja picia kawy w Europie upowszechniła się po Victorii Wiedeńskiej dzięki wspomnianemu Jerzemu Franciszkowi Kulczyckiemu - polskiemu szlachcicowi. Sieć kawiarni i sklepów z kawą postawiła na budowanie marki swoich produktów poprzez naszą historię. Drodzy Panowie jadam czasem w fastfoodach ale potrafię dostrzec, że mcdonalizacja naszej oferty turystycznej potrafi przynieść korzyści jedynie czasowe lub odnoszące się do tych turystów, z którymi nie chcieliście pić piwa w jednym pubie. Miejsce pracy tworzą hotelarze, gastronomowie, restauratorzy, biura podróży, kupcy i sklepikarze. Zadaniem miasta jest tworzyć nowe miejsca pracy poprzez wspieranie innowacyjnych projektów turystycznych, które jednocześnie będą promowały polską kulturę. Konferencja "Złoty Wiek - Wielkie Wydarzenia" ma być polem utarcia projektów i opinii osób prywatnych, instytucji i przedsiębiorstw, a następnie ich zintegrowania w jednolitą miejską kampanię turystyczną.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji