Artykuły

W Opolu było lepiej

Teatr Kochanowskiego bierze udział w I Festiwalu Festiwali Teatralnych „Spotkania” w Warszawie, gdzie pokazywanych jest kilkanaście najlepszych polskich i zagranicznych przedstawień ostatniego sezonu. Opolanie dwukrotnie zaprezentowali Matkę Joannę od Aniołów, która zdobyła Grand Prix tegorocznych Opolskich Konfrontacji Teatralnych – Klasyka Polska. Jak to przedstawienie zostało przyjęte przez warszawską publiczność?

Odpowiada Janusz R. Kowalczyk, krytyk teatralny („Rzeczpospolita”): – Matka Joanna od Aniołów jest znakomitym przestawieniem i reżyser, Marek Fiedor, słusznie został za nie wyróżniony Nagrodą im. Konrada Swinarskiego. To dzieło perfekcyjne, pełne skupienia, o wielkiej sile wyrazu. Dzieło stawiające trudne pytania, na które odpowiedzi trzeba szukać we własnym sumieniu. Widziałem je dwukrotnie. Na festiwalu klasyki polskiej w Opolu zrobiło na mnie ogromne wrażenie. W środę, podczas prezentacji na scenie Teatru Narodowego, jego temperatura wydała mi się jednak znacznie niższa niż na rodzimej scenie. Być może zespół uległ tremie, a może to sprawa sceny Narodowego, na której rzadko coś dobrze wychodzi. Z przykrością muszę też stwierdzić, że publiczność przyjęła je chłodno. Szkoda, być może drugi, wczorajszy spektakl wypadł lepiej.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji