Artykuły

Warszawa. Spotkanie z Arkadiuszem Janiczkiem z cyklu „Piękni czterdziestoletni”

12 maja o godz. 19.00 gościem cyklu „Piękni czterdziestoletni” w Instytucie Teatralnym będzie Arkadiusz Janiczek. Bezpłatne zaproszenia dostępne są na stronie Instytutu Teatralnego oraz w serwisie GoOut.net.

Aktor filmowy, teatralny i telewizyjny. Absolwent warszawskiej Akademii Teatralnej. Od początku swojej zawodowej drogi związany z Teatrem Narodowym. Szerokiej publiczności znany także z dużego i małego ekranu, m.in. dzięki roli Bartka w filmie „Plac Zbawiciela” Joanny Kos-Krauze i Krzysztofa Krauzego. 12 maja o godz. 19.00 gościem cyklu „Piękni czterdziestoletni” w Instytucie Teatralnym będzie Arkadiusz Janiczek. Bezpłatne zaproszenia dostępne są na stronie Instytutu Teatralnego oraz w serwisie GoOut.net.


Arkadiusz Janiczek


Rocznik 1974, z urodzenia opolanin. Absolwent Wydziału Aktorskiego warszawskiej Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza. Jeszcze przed ukończeniem studiów debiutował na deskach Teatru Narodowego w spektaklu „Noc listopadowa. Sceny dramatyczne” w reżyserii Jerzego Grzegorzewskiego. Z Teatrem Narodowym związany od początku swojej zawodowej drogi. Występował także w teatrach: Polonia, Bajka i Kamienica.


Zagrał w spektaklach m.in.: Jerzego Grzegorzewskiego, Macieja Prusa, Kazimierza Kutza, Jana Englerta, Agnieszki Glińskiej, Przemysława Wojcieszka, Piotra Cieplaka, Mai Kleczewskiej, Ondreja Spišáka, Jacques’a Lassalle’a, Anny Augustynowicz, Michała Zadary, Eimuntasa Nekrošiusa, Pawła Miśkiewicza, Marcina Hycnara. Zagrał również w wielu realizacjach Teatru Telewizji oraz w słuchowiskach radiowych.


Spotkanie z cyklu „Piękni czterdziestoletni” z udziałem Arkadiusza Janiczka odbędzie się w Instytucie Teatralnym w czwartek 12 maja o godz. 19.00. Poprowadzi je Michał Smolis. Bezpłatne zaproszenia dostępne są na stronie Instytutu Teatralnego oraz w serwisie GoOut.net.


ZOBACZ HASŁO POŚWIĘCONE AKTOROWI W ENCYKLOPEDII TEATRU POLSKIEGO


Cykl „Piękni czterdziestoletni” to comiesięczne spotkania z pokoleniem artystów i artystek, wchodzących do zawodu już po transformacji ustrojowej, z przedstawicielami generacji, której dokonania zmieniły i zmieniają oblicze polskiego teatru.


18 stycznia 1997 odbyły się w Warszawie premiery „Bzika tropikalnego” Witkacego w reżyserii Grzegorza Jarzyny i „Elektry” Sofoklesa w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego. Ten dzień, a właściwie wieczór – nazwany przez Macieja Nowaka „przełomem styczniowym” - wyznaczył najważniejszą cezurę w najnowszej historii polskiego teatru. Na sceny wkroczyła odmienna estetyka i nowy model aktorstwa.


Generacja dzisiejszych czterdziestolatków pierwsze zawodowe kroki stawiała w warunkach całkowicie odmiennych od tych, do których przygotowywała ich szkoła. Wychowywani w kulcie i micie teatralnej zespołowości, zderzali się z nową rzeczywistością, która weryfikowała ich plany i marzenia. Tworzyła zupełnie nowe perspektywy, ale też była źródłem rozczarowań i frustracji.


Dwie dekady aktywnej i twórczej obecności na scenicznych deskach, a także w wielu przypadkach ekranach kin i telewizorów, to bardzo dobry moment na pierwsze podsumowania. Z jakimi nadziejami rozpoczynali pracę? Co było uciążliwym bagażem? Które role uważają za ważne, a których woleliby nie zagrać? Czego żałują, że jeszcze nie zrobili, a co im się śni po nocach? Co ich denerwuje we współczesnym życiu teatralnym, a co stanowi o jego sile i wyjątkowości? Kim byli ich nauczyciele i mistrzowie, ale też kim są ich następcy?


Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji