Artykuły

Internet. Harfistka na zmywaku, rzeźbiarz na kasie. Debata online

Praca w kulturze jest niestabilna, prekarna i źle wynagradzana. W tym stwierdzeniu nie ma nic nowego. Ale w pandemii znalazło swój wydźwięk w dramatycznej sytuacji wielu osób. Co lub kto musi się zmienić? - tym i innym zagadnieniom związanym z przyszłością pracy poświęcony jest wspólny projekt "Gazety Wyborczej" i Goethe-Institut - piszą Dorota Roman i Dominik Łowicki w Gazecie Wyborczej.


"Praca, praca!" - "Gazeta Wyborcza" i Instytut Goethego wspólnie o przyszłości pracy


Debaty wideo można oglądać m.in. na Wyborcza.pl, profilach facebookowych "Gazety Wyborczej", "Wysokich Obcasów" oraz na stronie Goethe-Institut Warschau.


Harfistka na zmywaku, rzeźbiarz na kasie. Praca w kulturze jest niestabilna, prekarna i źle wynagradzana. W tym stwierdzeniu nie ma nic nowego. Co lub kto musi się zmienić?  - to kolejne wydarzenie w ramach wspólnego projektu "Praca, praca!".


W dyskusji online udział wzięli:


Daniel Kötter - reżyser filmowy i artysta wideo, twórca spektakli teatru muzycznego,


Dorota Kotas - pisarka, urodzona w 1994 roku w małym mieście w Polsce. Ukończyła studia polonistyczne, studiowała także socjologię stosowaną i antropologię społeczną w ISNS na UW oraz animację kultury w IKP. Jej debiutancka książka pt. „Pustostany” ukazała się w grudniu 2019 nakładem wydawnictwa Niebieska Studnia. Otrzymała Nagrodę Literacką "Gdynia" w kategorii prozy oraz Nagrodę Conrada, była także nominowana do Nagrody im. W. Gombrowicza,


Romuald Krężel - artysta sztuk performatywnych, studiował na Wydziale Aktorskim w PWSTiF w Łodzi i na Wydziale Choreografii i Performansu Instytutu Teatrologii Stosowanej w Giessen. Porusza się wokół tematu pracy w sztuce i bada relacje pomiędzy sztuką a zmianami klimatycznymi, a efekty jego działalności artystycznej mieszczą się na przecięciu współczesnego teatru, performansu, choreografii i sztuk wizualnych,


Maria Milisavljevic - urodzona w roku 1982 w Arnsberg (Westfalia), jest autorką sztuk teatralnych i tłumaczką. Studiowała kulturoznawstwo Anglii, literaturę angielską i historię sztuki. Obroniła doktorat o londyńskim Royal Court Theatre. Przed studiami i podczas nich pracowała na niezależnej scenie i była hospitantką w wielu teatrach w Niemczech i Londynie. Od 2011 do 2015 roku mieszkała w Toronto – pracowała jako asystentka reżysera i dramaturga, a od 2013 roku jest autorką tworzącą dla Tarragon Theatre,


Prowadzenie: Emilia Dłużewska, dziennikarka działu kultury „Gazety Wyborczej”.


Koronawirus. Praca w czasie pandemii


Rynek pracy podlega nieustannym zmianom - obecnie spotęgowanym przez pandemię COVID-19. Jaki będzie po pandemii? Dotychczasowe dyskusje o pracy rzadko były bardziej żarliwe i kontrowersyjne niż obecnie. Dlatego jesienią Goethe-Institut i "Gazeta Wyborcza" poświęcą temu zagadnieniu uwagę w specjalnym projekcie "Praca, praca!", wspólnie z ekspertami przyglądając się środowisku pracy dziś i jutro.


"Gazeta Wyborcza" i Instytut Goethego


- Z Instytutem Goethego współpracujemy od lat. Przy kolejnych projektach przekonaliśmy się, że łączy nas wiele zainteresowań i wartości. Nam się po prostu dobrze rozmawia. Uważamy, że w tym roku potrzebna jest pogłębiona dyskusja o pracy, która w związku z pandemią bardzo się zmieniła. Chcemy rozmawiać nie tylko o rynku i ekonomii, ale też o relacjach - solidarności czy rolach płciowych. Do dyskusji zapraszamy ekspertów z Polski i z Niemiec - mówi Aleksandra Sobczak, zastępczyni redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej" i szefowa Wyborcza.pl.


Więcej informacji na temat projektu "Praca, praca!" - goethe.de


„Gazeta Wyborcza” jest największym opiniotwórczym dziennikiem w Polsce. To codzienny wybór czytelników, którzy szukają informacji, opinii, analiz i komentarzy, chcą poszerzać swoją wiedzę o świecie, a także poszukują atrakcyjnej rozrywki i praktycznych porad. Treści dziennika dostępne są zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej – w serwisach internetowych Wyborcza.pl, w aplikacji mobilnej oraz w wersji na czytniki. „Gazeta Wyborcza” jest liderem procesu transformacji cyfrowej prasy w Polsce. Na koniec czerwca br. społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Wyborczej” przekroczyła 243 tys.


Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji