Kielce. Audyt w Teatrze Żeromskiego
W tym tygodniu w Teatrze im. Stefana Żeromskiego w Kielcach rozpoczął się audyt. Urzędnicy chcą wiedzieć, w jakiej sytuacji jest placówka.
Audyt przeprowadzają pracownicy Departamentu Kontroli i Audytu urzędu marszałkowskiego w Kielcach. - Wszystko odbywa się zgodnie z planem. Ponad rok temu zmienił się zarząd województwa, chcemy wiedzieć, czy teatr funkcjonuje prawidłowo, czy nie ma jakichś nieprawidłowości - mówi Mariusz Bodo, sekretarz województwa świętokrzyskiego.
Dodaje, że audyt nie ma związku z sytuacją w teatrze. Kilka dni temu pisaliśmy, że między dyrektorem instytucji Michałem Kotańskim a dyrektorką Departamentu Kultury i Dziedzictwa Narodowego urzędu Magdaleną Kusztal doszło do konfliktu o to, kto powinien być wicedyrektorem teatru. Ostatecznie zarząd województwa przychylił się do propozycji dyrektora Kotańskiego, ten na wicedyrektora powołał Jarosława Milewicza. - Audyt nie wynikał z medialnych utarczek - zaznacza sekretarz województwa.
- Audyt rozpoczął się u nas w tym tygodniu. Nie słyszałem wcześniej, że jest planowany, ale odbyłem rozmowy, z których wynika, że wcześniej odbywał się w innych jednostkach kultury i nie jest to ponadstandardowe działanie - mówi dyrektor Kotański.
Dyrektor zaznacza, że nie wiąże audytu z konfliktem o powołanie wicedyrektora. I dodaje, że teatr jest teraz w szczególnej sytuacji. - Jesteśmy w gorącym momencie, przygotowujemy dokumenty o współprowadzenie teatru przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, przygotowujemy się do przeprowadzki i przetargów, ale rozumiemy, że jako jednostka finansowana z publicznych pieniędzy mamy obowiązek poddać się audytowi, i traktujemy to jako normalną procedurę - mówi Kotański.