Warszawa. Plakat akcji "Bilet do teatru za 300 groszy" zdobywcą PGD Awards
9 czerwca odbyło się uroczyste ogłoszenie wyników i wręczenie nagród drugiej edycji konkursu Polish Graphic Design Awards. Grupa "Elipsy", twórca ostatnich trzech identyfikacji wizualnych akcji "Bilet do teatru za grosze", otrzymała nagrodę w kategorii "plakat użytkowy" i wyróżnienie w kategorii "identyfikacja uproszczona".
Nagrodzony plakat i wyróżniona identyfikacja dotyczyły czwartej, zeszłorocznej edycji akcji - "Bilet do teatru za 300 groszy", organizowanej z okazji Dnia Teatru Publicznego. Koncepcja oparta jest na budowaniu języka komunikacji poprzez uproszczone przedstawienie grosza (a właściwie 300 groszy), który na każdym materiale drukowanym zachowuje skalę rzeczywistą (1 grosz = 15,50 mm). "Grosze grają rolę" - budują narrację, rozsypują się chaotycznie lub układają w określone formy, rozpychają lub zasłaniają.
Do każdego spektaklu, granego w ramach akcji, powstał oryginalny plakat, który korespondował z tytułem poprzez rozmieszczenie "groszy" (każdy grosz w skali 1:1, bez względu na format).
Identyfikację, którą grupa Elipsy rozwija z Instytutem Teatralnym od trzech lat, wykorzystywano na różnego rodzaju nośnikach i w wielu kanałach komunikacji (poświęcona akcji strona internetowa, plakaty, ulotki, reklamy w prasie i mediach społecznościowych, nośniki wielkoformatowe, animacje).
W Konkursie dostrzeżono także publikacje Instytutu Teatralnego. W kategorii "wydawnictwa" wyróżniono ZespółWespół - autorów projektu graficznego i składu jubileuszowej publikacji "Instytut Teatralny 2013-2018. Trzecie pięciolecie" oraz grupę kilku.com - twórców projektu graficznego i składu książki "Choreografia: polityczność".
W ramach konkursu Polish Graphic Design Awards 14 zespołów jurorskich przyznało 40 nagród głównych oraz 60 wyróżnień dla najlepszych projektów graficznych 2018 roku.