Kraków. Trzy kobiety o Wyspiańskim
Dzisiaj na Scenie Miniatura Teatru im. Słowackiego "Trzy kobiety". Trzy reżyserki. Trzy aktorki. Trzy spojrzenia na życie i twórczość Stanisława Wyspiańskiego.
Magda Miklasz w "Patrzę, patrzę, patrzę" zastanawia się nad tym, czy wpatrując się wystarczająco głęboko w obraz, da się dostrzec w nim człowieka? Jak bardzo tymczasowa jest sztuka i natchnienie? Czym są obrazy, z których ulatuje dusza? Renata Piotrowska-Auffret w "Wiem, uwielbiasz zwiędłe kwiaty" przygląda się Teosi, żonie chorego artysty. Jak ona zapisałaby wspomnienia o Wyspiańskim? Jak mówiłaby o jego chorobie, o jego ciele? A Ewa Rucińska w "Izolatce Konrada" pyta, co znaczy Wyzwolenie w czasach "późnej polskości"? Czy w 2018, jako naród i społeczeństwo możemy powiedzieć o sobie: wyzwoleni?
"Trzy kobiety" to wydarzenie z pogranicza teatru, performance'u, wykładu i choreografii eksperymentalnej. To trzy intymne spotkania z Mistrzem.
***
Patrzę, patrzę, patrzę...
Reżyseria: Magda Miklasz
Koncepcja i scenografia: Magda Miklasz, Amadeusz Nosal
Dramaturgia i wideo: Amadeusz Nosal
Performuje: Marta Waldera
Muzyka: Magda Miklasz i Marta Waldera
Pomoc scenograficzna: Szymon Wierzchowski
Producent: Bożena Sowa
*
Wiem, uwielbiasz zwiędłe kwiaty
Koncepcja, reżyseria, choreografia, teksty: Renata Piotrowska-Auffret
Wykonanie i współpraca: Aleksandra Osowicz
Muzyka: ludowa, Marcin Janus
Kostium i scenografia: Katarzyna Fabińska
Konsultacje merytoryczne: Monika Śliwińska
Wsparcie merytoryczne i trening (polskie tańce tradycyjne): Piotr i Bogumiła Zgorzelscy
Producent: Izabella Oleś
*
Izolatka Konrada
Reżyseria: Ewa Rucińska
Oprawa wizualna, kostium i rekwizyty: Stefania Chiarelli
Producent: Izabella Oleś
Występuje: Agnieszka Kościelniak
Trzy projekty pierwotnie powstały w ramach wydarzenia Labirynt zwany Wyspiański, części festiwalu Wyspiański wyzwala.