Artykuły

Strachy i zachwyty. "Piękna i Bestia" w Teatrze Groteska

Szanowni Państwo, proszę się nie śmiać, ale wybrałam się do teatru na spektakl dla dzieci. Wprawdzie jest on lansowany jako familijny, ale ja nie byłam ani z dziećmi, ani z wnukami, lecz z całkiem już "dużym" mężem - pisze Zofia Gołubiew w Dzienniku Polskim.

Mówię o przedstawieniu "Piękna i Bestia" w Teatrze Groteska, w reżyserii Jana Połońskiego. W wyremontowanej Sali Teatralnej nareszcie siedzi się w wygodnych fotelach, a między rzędami jest sporo miejsca na nogi, a nie wyłącznie na dziecięce nóżki. Zmodernizowano też wentylację. Słowem: komfort.

Na premierowym spektaklu widownia była jakże inna niż na premierach w Starym czy w "Słowaku" - przyszły rzeczywiście całe rodziny. Najważniejszymi gośćmi wieczoru nie był zaś ten czy inny przedstawiciel władzy lub VIP, ale dzieci.

I to stało się dla mnie drugim, fantastycznym spektaklem. Na scenie, w pięknej scenografii, świetni aktorzy odgrywali znane nam sceny z tego osiemnastowiecznego francuskiego klasyka. Pięknie tańczyła i śpiewała wdzięczna Bella, Dominika Guzek, ciężko poruszał się odrażający potwór Bestia, Dominik Gorbaczyński, straszyła czerwonymi ślepiami znakomicie zainscenizowana sfora wilków.

A na widowni otwarte w podziwie buzie, maluchy wtulone w mamę lub kurczowo ściskające rękę taty, robiące miny do złych sióstr Belli, pękające ze śmiechu z dziwacznej postaci jednego z zalotników. Były też błyszczące zachwytem oczy wpatrzone w różany ogród czy tańczącego ptaka w locie, było podrygiwanie do rytmu piosenek.

Kiedy muzyka wzmagała atmosferę grozy, rozlegały się uspakajające szepty rodziców czy dziadków, mimo to, jedna z dziewczynek stanęła tyłem do sceny - żeby nie widzieć, co się tam dzieje. Chłopcy ukradkiem przymykali powieki, wstydząc się okazywać lęk.

A my z mężem zastanawialiśmy się czy ten niełatwy tekst, mówiący o tym, co jest tak naprawdę ważne i piękne w drugim człowieku, nie jest zbyt trudny dla maluchów.

Wracaliśmy mroźnym Krakowem, przed nami szła mama z małą dziewczynką w ciepłej kurteczce, czapce "z uszami", botkach z futerkiem. I usłyszeliśmy, jak dziecięcym głosikiem zwierza się mamie: "i wiesz, Mamo, z tej ich wielkiej miłości, to aż się popłakałam". Odebrała to, co najważniejsze, i to jak!

Dla takich "recenzji" paroletniego szkraba warto, by Groteska nadal trudziła się przygotowując kolejne spektakle.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji