Łódź. Sprzeciw demagogii. W obronie dyrektora Majewskiego
W nawiązaniu do listów: "Związki nie chcą dyrektorów Teatru Jaracza" i "NSZZ "Solidarność" w obronie dyrektora Nowickiego" z dnia 30 marca, chcielibyśmy jednoznacznie zaprotestować przeciw naszym zdaniem niesprawiedliwej ocenie pracy Sebastiana Majewskiego i podlegającym mu aktorów - oświadczenie artystów i krytyków.
Dwa lata trwania Dyrekcji artystycznej Sebastiana Majewskiego zaowocowały zaproszeniami dla twórców teatralnych - wcześniej w Łodzi nieobecnych - których praca po raz pierwszy od wielu lat dała Teatrowi Jaracza posłuch w prasie ogólnopolskiej (m.in. Newsweek, Gazeta Wyborcza, Polityka, Wysokie obcasy etc.), branżowej (m.in. Didaskalia, Teatr, portale branżowe etc.), ponadto przyniosła zaproszenia na najważniejsze w Polsce festiwale teatralne (m.in. Boska Komedia w Krakowie, finał mTeatr, finał Klasyki Żywej, finał Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej etc.), a także zaowocowała nagrodami aktorskimi na wielu z nich (m.in. główna nagroda żeńska Międzynarodowego festiwalu Boska Komedia). Nie rozumiemy jednoznacznie negatywnych ocen pracy artystycznej Dyrektora Majewskiego, ani podstaw merytorycznych globalnych sądów ubranych w egzaltowane wypowiedzi o "utracie artystycznej rangi teatru".
Powyższe twierdzenia zdają się być oparte na prywatnych opiniach autorów listu, których ton i rażąca bezpodstawność wskazują co najmniej na niekompetencję, wymagającą sprostowania i oddania oceny pracy artystycznej Dyrekcji i zaproszonych przez Nią Twórców zróżnicowanej widowni, krytyce teatralnej, selektorom i jurorom festiwali. Nie mamy zgody na prezentowanie personalnych ocen jako faktów obiektywnych. Uważamy, że są one krzywdzące zarówno dla Dyrekcji, Twórców zaproszonych do Jaracza jak i dla Zespołu Aktorskiego, który realizował owe plany na przestrzeni ostatnich dwóch sezonów teatralnych.
Nie zamierzamy milczeniem pozwolić na dominację dyletantyzmu (w argumentacji obu Związków Zawodowych Łódzkiego Teatru ocierających się momentami o zwykłą głupotę) oraz czystego populizmu w działalnościach politycznych, które bez mrugnięcia okiem są w stanie zdyskredytować wymierną pracę doświadczonego managera kultury, celem uniknięcia ryzyka "pochopnego wyboru" nowej Dyrekcji.
Nie godzimy się na takie traktowanie ludzi, którzy swoim dorobkiem świadczą jakość przedkładanych propozycji artystycznych a taką osobą jest Sebastian Majewski.
Angelika Cegielska - aktorka
Michał Centkowski - krytyk teatralny Newsweek Polska
Marcin Chlanda - scenograf
Krystyna Duniec - prof. dr. hab. Instytut Sztuki PAN
Kornelia Dzikowska - scenografka
Jakub Falkowski - reżyser
Wojciech Faruga - reżyser
Lena Frankiewicz - reżyserka
Magdalena Jaworska - aktorka
Tomasz Jękot - dramaturg
Mirosław Kaczmarek - scenograf
Wojciech Klemm - reżyser
Dominika Knapik - reżyserka i choreografka
Patrycja Kowańska - dramaturżka
Dorota Krakowska - manager kultury, artystka
Damian Kwiatkowski - aktor
Marcin Liber - reżyser
Małgorzata Maciejewska - dramaturżka, dramatopisarka
Julia Mark - reżyserka
Danuta Marosz - dyrektor naczelna Teatru w Wałbrzychu
Karolina Mazur - scenografka
Paweł Paczesny - aktor
Maciej Podstawny - reżyser, dyrektor artystyczny Teatru w Wałbrzychu
dr Piotr Rudzki - adiunkt w Zakładzie Kultury i Sztuk Widowiskowych UWr
Agata Skwarczyńska - scenografka
Dominik Strycharski - kompozytor
Piotr Trojan - aktor
Paweł Świątek - reżyser
Krzysztof Wach - aktor
Mike Urbaniak - dziennikarz kulturalny i krytyk teatralny