Kraków. Wkrótce w Starym Teatrze "Kopciuszek"
Narodowy Stary Teatr zaprasza na premierę pierwszego spektaklu dedykowanego najmłodszym widzom w - "Kopciuszka" Joëla Pommerata w reżyserii i adaptacji tegorocznej laureatki Paszportu Polityki Anny Smolar.
Pewna młodziutka dziewczyna wprowadza się do nowoczesnego domu ze szkła. Jej zegarek dzwoni co pięć minut, ptaki rozbijają się o szyby, nie spotkamy tu myszek ani wielkiej dyni i nikt nie przymierzy szklanego pantofelka.
Kopciuszek w adaptacji Joëla Pommerata to bardzo aktualna, nasycona czarnym humorem opowieść, która w przewrotny sposób podejmuje tematy tabu.
Spektakl rekomendowany dla dzieci od 9 roku życia.
Najbliższe spektakle:
24.03, godz. 19.15 (premiera)
25.03, godz. 19.15
26.03, godz. 19.15
***
Wydarzenie towarzyszące:
Focus: Kopciuszek
26 marca, godz. 17.00
Wstęp wolny
Strefa BE, ul. Jagiellońska 1
Na czym polega fenomen twórczości Joëla Pommerata, francuskiego dramatopisarza założyciela grupy Louis-Brouillard, którego sztuki powstają częściowo jako kreacje zbiorowe modyfikowane i uzupełniane na próbach, tworzone we współpracy z aktorami, scenografem kompozytorem realizatorem światła? Skąd płynie potrzeba nieustannego mierzenia się z jego tekstami, sięgania po twórczość Francuza przeznaczoną nie tylko dla doświadczonych teatromanów, ale również dla widzów młodych, inaczej postrzegających rzeczywistość, wyczulonych na inne jej zjawiska i problemy?
Na te i inne pytania spróbuje udzielić odpowiedzi Anna Smolar, reżyserka spektaklu Kopciuszek, w rozmowie z dr. Piotrem Olkuszem z Uniwersytetu Łódzkiego, wybitnym znawcą dramaturgii francuskiej, redaktorem działu zagranicznego miesięcznika "Dialog".
Wprowadzenie: Agata Dąbek
***
Zdjęcie do plakatu spektaklu wykonała Weronika Ławniczak.
Weronika Ławniczak (ur. 1985 / warszawianka) jest artystką wizualną, tworzy projekty fotograficzne oraz krótkie formy filmowy. Realizacje opiera na osobliwej estetyce gdzie dominuje człowiek, jego prawdy, emocjonalność, jak i interakcja z naturą. Jest absolwentką Wydziału Komunikacji Multimedialnej na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Jej praca dyplomowa - video Come l'oume s'eterna, prezentowana była m.in. w ramach Cinema Vienna Contemporary. Od 2010 roku realizuje projekty wystawowe z Galerią Czułość. W 2011 r. zrealizowała pierwszą wystawę indywidualną Ten kto walczy nie musi być smutny. Najnowsze prace prezentowała wiosną 2016 r. w ramach wystawy indywidualnej Widok. Od grudnia 2016 roku współpracuje reżysersko z Papaya Films.
"Spotkałyśmy z reżyserką się aby podzielić się przemyśleniami po przeczytaniu tekstu i obie doszłyśmy do wniosku, że wybór dziewczynki - małej buntowniczki jest najlepszym tropem. Ania [Smolar] wpadła na pomysł aby nie ograniczać się do jednej dziewczynki, tylko stworzyć dziewczyński "gang" - poprzez mnogość małych "buntowniczek", fotografia oddaje więcej emocji i różnorodności Kopciuszka". Weronika Ławniczak