Artykuły

Łódź. Dobry wieczór w dobrej cenie w Teatrze Wielkim

Dwa spektakle w promocyjnej cenie oferuje TW w ramach akcji "Dobry wieczór w dobrej cenie, czyli bilety do Teatru Wielkiego w niższej cenie.

Promocja dotyczy wybranych spektakli:

balet ŚWIĘTO WIOSNY / KRZESANY (na zdjęciu)

10 marca 2017, godz. 18:30

11 marca 2017, godz. 18:30

12 marca 2017, godz. 17:00

opera DON GIOVANNI

6 kwietnia 2017, godz. 18:30

7 kwietnia 2017, godz. 18:30

LEGENDY ŚWIATOWEGO I POLSKIEGO BALETU RAZEM NA ŁÓDZKIEJ SCENIE.

NADZWYCZAJNA ZŁOTA MASKA w sezonie 2015/2016 dla Teatru Wielkiego w Łodzi za śmiałe i udane wprowadzenie do repertuaru polskiego baletu choreografii Marthy Graham w połączeniu z choreografią Henryka Konwińskiego w spektaklu ŚWIĘTO WIOSNY/ KRZESANY Igora Strawińskiego/Wojciecha Kilara.

Zestawienie ŚWIĘTA WIOSNY Igora Strawińskiego z KRZESANYM Wojciecha Kilara wbrew pozorom jest trafne i wyjątkowe. Przede wszystkim prezentuje najwybitniejsze osiągnięcia kompozytorskie, zarówno z repertuaru światowego, jak i polskiego, spójne w swym wyrazie i emocjonalnie zrównoważone, które ze sobą korespondują a nie konkurują. Bez wątpienia taki właśnie dialog wywiązuje się pomiędzy utworami dwóch znakomitych kompozytorów, którzy zainspirowani: wierzeniami i obrzędami pogańskiej Rusi - ŚWIĘTO WIOSNY i niepowtarzalnością polskiego folkloru góralskiego - KRZESANY (poprzedzony SIWĄ MGŁĄ), stworzyli dwa jakże różne stylistycznie, a zarazem spójne klimatycznie dzieła muzyczne. To właśnie dlatego w naszej mentalności kompozycja Kilara określana jest jako polski odpowiednik dzieła Strawińskiego.

Nie mniej ważne w tym spektaklu jest zestawienie choreografów. Martha Graham - jedna z najważniejszych postaci światowego baletu, której nazwisko po raz pierwszy pojawia się w repertuarze zespołu baletowego w tej części Europy i Henryk Konwiński - kontynuator baletowych tradycji polskiego tańca, kreują uniwersalne, niezależne od siebie dwie wizje choreograficzne, których połączenie wyzwala u widzów eksplozję emocji. Zderzenie tak silnych osobowości obojga choreografów jest istotne także ze względu na dopełnianie się obu realizacji, bez dominacji żadnej ze stron.

UWIÓDŁ KOBIET "W HISZPANII TYSIĄC TRZY". Opera DON GIOVANNI w Teatrze Wielkim w Łodzi.

Historia słynnego uwodziciela opowiedziana mistrzowską muzyką Wolfganga Amadeusza Mozarta, łączącą elementy lekkiej komedii z fragmentami pełnymi dramatycznego napięcia i grozy.

Narrację o niepoprawnym rozpustniku nie sposób porównywać z błahymi historyjkami, jakie służyły za kanwę większości oper komicznych. Autor libretta, Lorenzo da Ponte, nawiązał do sztuki El burlador de Sevilla Tirsa de Molina, która była też inspiracją dla Molierowskiego Don Juana. Warto jednak pamiętać, że miłosne podboje Don Giovanniego posłużyły twórcom za rusztowanie dla znacznie bardziej doniosłej intrygi.

Rozwiązły szlachcic ginie w otchłani nie za to, że uwiódł kobiet "w Hiszpanii tysiąc trzy", lecz za to, że naigrawając się z Komandora, zakłócił porządek świata zmarłych. Wszystkie te czynniki zapewniają temu dziełu niezliczone realizacje przy wypełnionych po brzegi widowniach teatrów na całym świecie.

Bilety: 22-35-40 zł ulgowy / 28-40-50 zł normalny

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji