Artykuły

Warszawa. Warsztaty w ramach "Ekspresji 02"

22 września odbędą się warsztaty w ramach projektu "Ekspresje 02", realizowanego przez Centrum Sztuki Tańca w Warszawie.

22 września

Metoda Cunnighama

Prowadzenie: Albert Ciastek

godz. 10.00-11.30

Warsztaty w technice tańca współczesnego oparte na metodologii Mercea Cunninghama, która zrewolucjonizowała sposób podejścia do choreografii i samej prezentacji tańca. Technika Cunninghama jest do dzisiaj bazą dla tancerzy na całym świecie. Charakterystyczną cechą zajęć jest praca nad koordynacją ciała, uruchomienie kręgosłupa w izolacji od pracy nóg. Lekcja rozpocznie 15 minutowy rozruch - poprzez improwizacje na zadaniach uczestnicy przygotują ciało do ruchu i uaktywniają myślenie. Następnie, zajęcia przechodzą do sekwencji typowych dla lekcji opartych o technikę Cunnighama.

Albert Ciastek (na zdjęciu) - absolwent szkoły tańca współczesnego The Place - London Contemporary Dance School w Anglii. Jako tancerz współpracował m.in. z takimi choreografami jak: Celin Liesegang, Mestre Ponciano oraz Ivgi & Greben. Albert jest również jednym z pedagogów prowadzących warsztaty podczas tegorocznej edycji Warszawskiej Platformy Tańca.

***

22 września

Ruch-doświadczenie-postrzeganie. Warsztat badania ruchu i improwizacji.

Prowadzenie: Magdalena Ptasznik

godz. 11.30-13.00

godz. 13:00-14:30

Tworząc i eksplorując możliwości zadań improwizacji ruchu i tańcu będziemy doświadczać, obserwować i nazywać to, co się pojawia. Proponowane przeze mnie zadania nie opierają się na języku techniki tańca, ale na chęci rozwijania indywidualnego podejścia do własnej fizyczności podążającego za ciekawością, zainteresowaniem rodzącym się w działaniu i zabawą. Interesuje mnie wzajemny wpływ obserwatora ruchu i tancerza, to jak wewnętrzna i zewnętrzna perspektywa postrzegania ruchu mogą się wzmacniać oraz możliwość podejmowania obu tych ról równocześnie - bycia obserwatorem i uczestnikiem ruchu w tym samym czasie.

Będziemy pytać i doświadczać, jak równoczesna obecność tych dwóch perspektyw otwiera nowy potencjał tego, jak widzimy, doświadczamy siebie (jako performera czyli osoby, ciała, tancerza lub nie-tancerza...) i ruch, a nade wszystko, jak otwieramy, uwrażliwiamy się na możliwą zmienność sposobów ich postrzegania oraz tego jakie ciało możemy wytwarzać w ruchu.

Magdalena Ptasznik

Choreografka, performerka, absolwentka School for New Dance Development (SNDO) w Amsterdamie i socjologii na Uniwersytecie Warszawskim. W 2007 roku ukończyła kurs instruktorski tańca współczesnego przy Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki. Stypendystka programu DanceWEB 2011 (ImPulsTanz, Wiedeń) i NRW Tanzrecherche 2013 (Niemcy). Studiowała m.in. u Debory Hay, Rii Higler, Benoît Lachambra, Xaviera Le Roy czy Roberta Steijna. Jest autorką, przede wszystkim, prac solowych (m.in. "surfing", ,,surface.territory", "exercises for a Hero"), które prezentowała w Holandii, Niemczech, Portugalii, Rumunii i Polsce. W ostatnich latach angażuje się we współprace twórcze. W tym formacie współtworzyła spektakl "Surplus" z hiszpańską choreografką i artystką wizualną Mariną Colominą oraz "Złote Demony" z Marią Stokłosą i Martą Ziółek.

Magdalena jest współtwórczynią rocznego Kursu Choreografii Eksperymentalnej i prowadzi autorskie warsztaty z obszaru choreografii i praktyki ruchu. O choreografii myśli, jako o narzędziu umożliwiającym tworzenie warunków dla odmiennego doświadczania i postrzegania czasu, przestrzeni, ciał. Ciało postrzega, jako wehikuł tego doświadczenia. Mieszka w Warszawie.

Projekt "Ekspresje" realizowany jest przez środowiska działające w ramach KDS ds. Tańca. Partnerem projektu jest Mazowiecki Instytut Kultury - MIK, który udostępni bezpłatnie przestrzeń na realizację tego programu w 2016 roku. Projekt finansuje Miasto Warszawa.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji