Artykuły

Teatralny sierpień w Domu Literatury

Trwa XVIII Przegląd Małych Form Teatralnych. W poniedziałek w Domu Literatury (ul. Rooseuelta 17) będzie można zobaczyć Warszawski nokturn — muzyczny spektakl o Powstaniu Warszawskim.W środę Truciznę teatru zaprezentuje Centrum Kultury w Gdyni.

Dom Literatury zaprasza na XVIII Przegląd Małych Form Teatralnych. W tym tygodniu będą aż dwie okazje do spotkania.

Warszawski nokturn

Warszawski nokturn wyreżyserowała Teresa Stokowska-Gajda według napisanego wspólnie z Andrzejem Maculewiczem scenariusza.

„Przywołamy niepowtarzalny klimat tego patriotycznego zrywu" — zapowiadają twórcy. W przedstawieniu wykorzystano piosenki, m.in. Hej, chłopcy, bagnet na broń, Pałacyk Michla i Sanitariuszka Małgorzatka. A także utwory poetyckie Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, Stanisława Ryszarda Dobrowolskiego, Juliana Przybosia, Antoniego Słonimskiego i Mieczysława Jastruna. Muzykę do powstańczych piosenek skomponowali m.in. Krystyna Krahelska, Andrzej Panufnik, Czesław Bojarski i Jan Markowski.

W Warszawskim nokturnie wykorzystano zapiski Władysława Bartoszewskiego z książki Dni walczącej stolicy. Wystąpią aktorzy i studenci związani ze Studiem Piosenki Domu Literatury. Za ruch sceniczny odpowiada Kazimierz Knol.

Muzyczny spektakl rozpocznie się o godz. 19. W przedsprzedaży bilety kosztują 15 zł. W dniu wydarzenia ich cena wzrośnie do 30 zł.

Trucizna teatru

W środę na scenę Domu Literatury wyjdą Stanisław Górka i Cezary Morawski. Aktorzy wystąpią w Truciźnie teatru Centrum Kultury w Gdyni, w reżyserii Anny Zagórskiej i z muzyką Jerzego Derfela. Bohaterami sztuki Rodolfa Sirery są Markiz i Gabriel de Beaumont spotykający się w paryskim salonie. „Kameralna sztuka zadająca pytania o kreację, konwenanse i granice teatru w życiu codziennym".

Spektakl rozpocznie się o godz. 19. W przedsprzedaży bilety kosztują 20 zł. W dniu wydarzenia ich cena wzrośnie do 35 zł.

Co jeszcze w sierpniu?

W sierpniu w programie również Ostatnie osy kąsają nas nawet w listopadzie Iwana Wyrypajewa w reżyserii Anny Januszewskiej (Teatr Współczesny w Szczecinie), Bar pod zdechłym psem na podstawie utworów Władysława Broniewskiego (Kujawsko-Pomorski Impresaryjny Teatr Muzyczny z Torunia) oraz Atrament dla leworęcznych Krzysztofa Niedźwieckiego (Teatr KTO z Krakowa). Poza konkursem — projekcja Poskromienia złośnicy Szekspira w reżyserii Zygmunta Hübnera i pokaz mistrzowski Ewy Dałkowskiej — Byłam sekretarzem marszałka Piłsudskiego.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji