Artykuły

Warszawa. Teatr Hoteloko o kobiecości

17 lipca o godz. 19.00 w Promie Kultury Saska Kępa odbędzie się performance "frau / mujer / femme" w wykonaniu Teatru Hoteloko.

Jak masz na imię?

Wie heisst du?

Jakie są Twoje korzenie?

Was ist deine Herkunft?

Gdzie się urodziłaś/eś?

Wo bist du geboren?

Jakie miałaś/eś najpiękniejsze przeżycie związane z kobiecością/męskością?

Dein schönstes Erlebnis, das mit Weiblichkeit/Männlichkeit zusammenhängt?

Co dla Ciebie oznacza być kobietą/mężczyzną?

Was heisst es für dich ein(e) Frau/Mann zu sein?

Ile widzisz w sobie swojej matki/ojca?

Wie viel siehst du in dir von deiner Mutter/ deinem Vater?

Twoje ulubione miejsce w Warszawie/w Berlinie?

Dein Lieblingsort in Warschau/in Berlin?

Performance o kobiecości, nie-tylko dla kobiet, gdzie spotykają się ludzie żyjący w Warszawie i w Berlinie. W jaki sposób miasto pomaga, aby być kobietą, matką, żoną, szefową, nastolatką, sportsmenką, dyrektorką, artystką. Co jest w kobiecości najcenniejszego, co najzabawniejszego, co najtrudniejszego? Spektakl oparty na połączeniu działań performatywnych z tańcem współczesnym zbudowany z różnych opowieści kobiet i mężczyzn z dwóch europejskich miast. Projekt o charakterze społecznym w koncepcji Agaty Życzkowskiej i choreografii Magdaleny Przybysz.

***

Projekt współfinansuje m.st. Warszawa

Podziękowania za udział dla Kariny, Basi, Łucji, Zuzi, Marty, Wojtka, Tomka, Helenki, Barbary, Ani, Ilony, Teresy, Hielde, Sigrun, Julii, Kathariny, Marianne, Moniki, Heather, Marii, Sandro, Josha

Prezentacje:

17 lipca godz. 19.00 / Prom Kultury Saska Kępa, ul. Brukselska 23 / Warszawa / Wstęp wolny

6 sierpnia / Tatwerk / PERFORMATIVE FORSCHUNG, Gewerbehof Hasenheide 9, Aufgang 1, 3. OG / Berlin

Teatr HOTELOKO powstał z inicjatywy aktorki, reżyserki, performerki i producentki Agaty Życzkowskiej. Realizuje artystyczne, edukacyjne i społeczne projekty na pograniczu tańca, teatru i performance łącząc te dziedziny sztuki. Nazwa jest związana z ideą:

JESTEŚMY TAM, GDZIE JEST DOBRY FLOW.

www.facebook.com/TeatrHOTELOKO

www.fundacjarozwojuteatru.pl

Agata Życzkowska

aktorka/performerka/reżyserka/producentka

Absolwentka Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi (2001). Od początku związana z teatrem fizycznym w działaniach na pograniczu teatru, tańca i performance: brała udział w wielu warsztatach z uczniami Jerzego Grotowskiego (Eugenio Barba:Odin Week, ISTA; Abani Biswas:Milon Mela; Jairo Cuesta i James Sloviak:New Word Performance Laboratory; Bruce Myers i Toshi Tsuchitor:aktorzy Petera Brooka Raúl Iaiza: Teatro La Madrugada z Mediolanu) oraz warsztatów contact improvisation /Ray Chung/ w ramach Warsaw Flow. Wyreżyserowała spektakl taneczny: "Dziady" w chor. Beaty Wojciechowskiej w ramach Warszawskiej Sceny Tańca 2012. Brała także udział jako performerka m.in. w spektaklu "The SHOW MUST GO ON" chor. Jérôme Bel /Teatr Dramatyczny w Warszawie (2011) oraz w projekcie "Family Affair" włoskiego kolektywu ZimmerFrei jako performerka w ramach Warszawskiej Sceny Tańca 2015 w Narodowym Instytucie Audiowizualnym.

Przez kilka lat współpracowała z Fundacją Ciało/Umysł jako koordynatorka Festiwalu Ciało/Umysł oraz Warszawskiej Sceny Tańca: zrealizowała m.in. jako producent projekt "You KANT Dance" w choreografii Magdaleny Przybysz.

W 2011 roku założyła Teatr HOTELOKO, gdzie zrealizowała jako producent, aktorka i performerka kilka projektów m.in. spektakl teatru fizycznego pt. "Pracownia Ludica nr 2" we współpracy z hiszpańską grupą Enczima Teatro (2011), a także performance "selfe" (2014) i "jutro: urodziny" (2015) oraz wyreżyserowała dwa performance o charakterze artystyczno-społecznym: "nowe wyzwolenie" (2015) oraz "Syrena herbem twym zwodnicza/RZECZ O WOLNOŚCI" (2016).

Magdalena Przybysz

choreografka/performerka/tancerka

Jest jedną z bohaterek książek o tańcu Anny Królicy "Pokolenie solo" oraz Witolda Mrozka "Nowy taniec". Stypendystka Ministra Kultury 2013 w dziedzinie taniec, stypendystka Solo Projekt 2009 Art Station Foundation by Grażyna Kulczyk, absolwentka Psychologii Stosowanej UJ w Krakowie. Rozpoczęła swoją taneczną drogę artystyczną w 2003 roku w Krakowie w Eksperymentalnym Studio Tańca (EST) Iwony Olszowskiej. Jej prace powstają często jako kooperacja z artystami innych dziedzin i pokazywane są podczas ważnych wydarzeń kulturalnych takich jak Festiwal Malta (Przesilenie letnie), CSW w Warszawie, Łodzi, Toruniu w ramach programu Scena dla tańca z ramienia Instytutu Muzyki i Tańca (Strange Lóóp)w CSW w Warszawie, podczas Europejskiego Kongresu Kultury we Wrocławiu (Wytnij-wklej), Cricoteca w Krakowie (Dancing for the Birds, They watching Us) czy na Festiwalu UNITHEA we Frankfurcie czy Tanztage w Berlinie (Mój Poland Drive).

Regularnie współpracuje z Teatrem HOTELOKO przy projektach artystyczno-społecznych i performance łączących wiele dziedzin sztuki. Obecnie pogłębia swój warsztat biorąc udział w specjalistycznym kursie edukacji somatycznej Body Mind Centering, podczas której eksploruje zagadnienia anatomii, biofizjologii oraz przekłada tą wiedzę na język współczesnej choreografii.

Ellen Gronwald

tancerka/performerka

Urodziła się we Frankfurcie nad Menem. Taneczną i teatralną drogę rozpoczęła w 2002 r. współpracą ze Studiobühne w Kolonii. Uczestniczyła w młodzieżowym Jugendclub Schauspielhaus Köln, gdzie przez dwa lata zdobywała doświadczenie w dziedzinie tańca współczesnego. W latach 2008-2011 powróciła do Studiobühne Köln z kolektywem "lichtgestalteN" specjalizującym się w dziedzinie teatru fizycznego. Od 2008 roku mieszka w Berlinie. Absolwentka Studium Teatru Tańca i Ruchu "Integrales Theater" -TATWERK Berlin 2008-2012 - kierowanym przez Samuela Nuneza, który pracuje metodami: Stanisławskiego, Grotowskiego, Artaud, contact improvisation, taniec współczesny, elementy butoh. Brała udział w wielu projektach na granicy teatru i tańca, m.in. "TEA dance europe express", który był prezentowany na Festiwalu Sophiensaele w Berlinie, i który otrzymał Nagrodę Jury. Spektakl był także prezentowany na OutNow Festival w Bremen. Obecnie pracuje nad projektem audiowizualnym wraz ze swoim mężem: Travelling Audiovisual Sciencefiction Performance.

Katarzyna Kafel

aktorka/performerka

Absolwentka studium teatru ruchu "Integrales Theater" (TATWERK Berlin) i Literaturoznawstwa (Uniwersytet Wrocławski). Współtworzy kolektyw teatralny TATWERK ENSEMBLE, gdzie zagrała m.in. w adaptacji "Endstation Sehnsucht", "Durst" Tennessee Williams, "Roberto Zucco" Bernard-Marie Koltes, "Salome" Oscar Wilde, "Die Zoffen" - Jean Ganet. Performerka w grupie DER LACK IST AB, która realizuje cykliczne projekty artystyczne ("der Lack ist ab", "Weltuntergang") poprzez wieloletnie poszukiwania oparte na polemice z tradycyjnymi formami ruchu, którym towarzyszy proces kształtowania nowego języka ciała. Współpracowała m.in. z Ryszardem Nieoczym, Samuelem Nunez, Marciem Carerrą, Christiną Emig-König, Vicentem Gisbert. Wystepuje jako aktorka w inscenizacji "Stärkere" A.Strinberga (w jęz. niemieckim) w reżyserii Marianne Klausen, w Brotfabrik w Berlinie, która jest próbą polaczenia teatru ruchu i teatru słowa. Brała udział w performance "selfie/kiste" kolektywu HOTELOKO.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji