Artykuły

Trzy razy Jan Kordek

Punkt widzenia, mówią, zależy od punktu siedzenia. A najlepsze siedzenia w Arenie są podobno w loży prasowej. Nawet oglądane stamtąd "Metro" w sobotę nie za­chwycało.

Jeślibym "Metra" w sobotę nie zobaczył, to pewnie ciągle by mi się podobało. Ciągle wie­rzyłbym, że Amerykanie po pro­stu nas nie zrozumieli, że to ich megalomania, a nie nasza, że to nasz sukces, przez nich niedoce­niony, że myśmy już ich niemal dogonili, a oni nie chcieli nam tego przyznać.

Zakładając, że widziałem w Arenie ten sam spektakl, który pokazano w teatrze Minskoff w Nowym Jorku, wcale się Amerykańcom nie dziwię. Nie był zły, nie był dobry - był zwyczaj­ny.

Historia, którą opowiada spe­ktakl, obfituje w banały. Jan (Dariusz Kordek) i Anka (Edyta Górniak) - kochają się, Jan i jego brat Filip (Olaf Lubaszenko) - nie lubią się, Jan i oni (zespół) - nie rozumieją się. Historii takich każdy zna z książek dla nastolat­ków przynajmniej kilka. Tylko że książek o miłości nastolatków nie zgłasza się do rywalizacji o najwyższe laury.

Anka śpiewała dużo i rewela­cyjnie. Dużo śpiewał też Jan, przede wszystkim dużo gorzej. Grą, jak to Kordek, nie zachwy­cał. Zachowywał się za to jak "gwiazda". Filip nie tańczył i nie śpiewał, grał za to dobrze - jak to Lubaszenko. Dobry byt również facet bez włosów, który strzelał z palców i powtarzał: one, two, fru, sru.

Zespół tańczył świetnie i mało, laserów było jeszcze mniej, mu­zyka była Janusza Stokłosy.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji