Artykuły

Dydona w laboratorium

Henry Purcell, Dydona i Eneasz, reż. Daniel Stachuła, Teatr Wielki w Poznaniu.

W poznańskim Teatrze Wielkim działa program Laboratorium Teatru Operowego, w ramach którego studenci miejscowych uczelni artystycznych pod kierunkiem swoich pedagogów wystawiają wspólnie spektakl, który — zdarza się — wchodzi na pewien czas do repertuaru.
Miejmy nadzieję, że (przynajmniej takie są plany) stanie się to również udziałem Dydony i Eneasza. Pomysł tym razem wyszedł od Zakładu Instrumentów Historycznych przy Akademii Muzycznej, a do przygotowania muzycznego spektaklu zaproszono legendę śpiewu kontratenorowego Paula Esswooda, który przyjął zaproszenie z radością, zwłaszcza że to nie pierwsze takie jego zajęcie w Polsce (kilka lat temu wystawił Juliusza Cezara ze studentami uczelni łódzkich). Jego praca z orkiestrą instrumentów barokowych oraz z młodymi śpiewakami, studentami i absolwentami uczelni z Krakowa, Poznania i Bydgoszczy dała wspaniałe wyniki. Wśród solistów zwracały szczególnie uwagę Sonia Warzyńska (Dydona), Joanna Radziszewska (Belinda) i Justyna Kopiszka (Czarownica). Młody reżyser Daniel Stachuła wraz ze scenografkami (Dobrawą Deczkowską i Aleksandrą Zembrowską) oraz autorem kostiumów (Emilem Wysockim) stworzyli wizję prostą, bezpretensjonalną i ujmującą.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji