Artykuły

Teatr

"Sztukmistrz z Lublina", powieść laureata Nagrody Nob­la Isaaca Bashevisa Singera, rozgrywająca się w realiach "priwislinskiego kraju" ostatnich dziesięcioleci XIX wieku do­czekała się drugiej z kolei adaptacji (pierwszą przygoto­wał w 1985 roku Zygmunt Wojdan) i dwóch od razu pre­mier. Nowym adaptatorem był Michał Komar, a songi dopisa­li: Agnieszka Osiecka dla Teat­ru Współczesnego we Wrocławiu i Andrzej Jarecki dla Teatru Popularnego w Warsza­wie. Wrocławska inscenizacja Jana Szurmieja ma szalenie widowiskowy charakter, zręcz­nie łączy atrakcyjność cyrko­wych popisów tytułowego bohatera z całkiem poważną prob­lematyką poszukiwania rozmydlonej tożsamości (Jasza Ma­zur odnajduje ją na końcu w kanonach wiary mojżeszowej). Dramatyczną, piękną muzykę napisał do spektaklu Zygmunt Konieczny, tytułową rolę gra Maciej Tomaszewski,

Inscenizacja Jerzego Markuszewskiego w warszawskim Teatrze Popularnym ma bar­dziej kameralny charakter. Na uwagę zasługują songi-przerywniki z muzyką Macieja Ma­łeckiego, będące pastiszem niegdysiejszych ogródkowych kupletów.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji