Artykuły

Łódź. Premiera "Follow the White Rabbit!" w ramach "Dotknij Teatru"

1 i 2 kwietnia w ramach ogólnopolskiego projektu "Dotknij Teatru" 2016 Teatr Powszechny i zaprezentuje przygotowaną specjalnie na tegoroczną edycję premierę "Follow the White Rabbit". Spektakl przygotowany został przez Arkadiusza Wójcika i podopiecznych Stowarzyszenie MONAR.

Na początku wakacji zaczęła się nasza przygoda z teatrem. Dzięki pasji, życzliwości i zaangażowaniu Arka Wójcika mamy ogromną satysfakcję z nauki i ciekawych doświadczeń podczas warsztatów - mówią uczestnicy. Współpraca Teatru z MONAR-em rozpoczęła się w wakacje ubiegłego roku. Młodzież przez kilka miesięcy realizowała różne projekty teatralne, m.in. czytanie "Lalki" w ramach akcji Narodowego Czytania powieści Bolesława Prusa.

Spektakl "Follow the White Rabbit!" podejmuje temat wędrówki między światem rzeczywistym i nierzeczywistym. Jest opowieścią o ludziach, którzy egzystują na granicy dwóch światów, poszukują drogi powrotnej, by - po zrewidowaniu swoich postaw i doświadczeń - na nowo odnaleźć siebie. Tematyka spektaklu przywołuje motyw podjęty w powieści Lewisa Carrolla "Alicja w Krainie Czarów" i filmie "Matrix" braci Wachowskich, w których główni bohaterowie uwikłani zostają w grę. Zmuszeni są wejrzeć w swoją podświadomość i odkryć na nowo własne ,,ja".

Postacią, która otwiera przed głównymi bohaterami drogę prowadzącą do odkrycia prawdy o świecie i sobie samych, jest tajemnicza postać trickstera. W spektaklu "Follow the White Rabbit!" również pojawia się ta archetypiczna postać. Kim jest? Jest outsiderem, postacią z zaświatów, mediatorem dokonującym nieustannych przejść pomiędzy rozmaitymi stanami. Trickster jest głupcem lub mędrcem albo też głupcem i mędrcem jednocześnie. Bywa amoralny, ale nagle zaczyna działać zgodnie z zasadami moralności, kłamie lub w sposób rygorystyczny trzyma się prawdy. Wciąga bohaterów w zawiłą przygodę, pełniąc jednocześnie rolę katalizatora. Jego pojawienie się zwiastuje zmiany. Można by go nazwać "mącicielem", jednak ostatecznie jego postać jest niezbędna do zaistnienia przemiany wewnętrznej bohaterów.

Wyobraźmy sobie dwanaście osób, które zaproszone zostają przez tajemniczą postać do dziwnej podróży przez nierealny świat. Prowadzona zostaje z nimi gra, której zasad jeszcze nie znają i które muszą dopiero odkryć. Na starcie ich świat zostaje pozbawiony ram czasu i realności, stają przed sobą anonimowo, odarci z wszystkiego, co ich określa, także ze swojej tożsamości seksualnej. Mierząc się z kolejnymi wyzwaniami, na nowo budują relacje, określają emocje jakich doświadczają i budują siebie. Stopniowo odkrywają nie tylko zasady gry, ale i prawdę o sobie samych.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji