Artykuły

Diabeł w świecie marionetek

Niemiecki malarz, reżyser i scenograf Achim Freyer przeniósł na scenę "Potępie­nie Fausta" Hectora Berlioza. Prze­łożył je na język własnego teatru jarmarczno-cyrkowego. I stworzył fascy­nujące widowisko pełne fantastycznych postaci. Pojawia się diabelski czarny pudel, żołnierze tańczą Marsza Rakoczego, białe elfy, jest podróż przez świat na lampie czy scena w karczmie ukształtowana na podobieństwo Ostatniej Wieczerzy. Bohaterowie Freyera to gigantyczne marionetki, Faust i Małgorzata żyją w lalkowym świecie, ale doświadcza­ją najważniejszego ludzkiego uczucia - miłości. Spektakl ma urok obrazów malarzy naiwnych, zresztą reżyser jest wielbicielem twórczości Nikifora. Orkiestrę świetnie poprowadził Jacek Kaspszyk, troskliwie zachowując wszelkie proporcje brzmieniowe, w których najcichsze piano ma muzyczną wartość, a forte urodziwy dźwięk. Z zaproszonych gościnnie zagranicznych solistów najlepsze wrażenie pozostawił Włoch Marcel­lo Bedoni jako Faust. Przede wszyst­kim jednak "Potępienie Fausta" trze­ba zobaczyć dla wysmakowanych wi­zji Achima Freyera.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji