Artykuły

Kraków. Wioletta Chodowicz i Adam Szerszeń w "Madama Butterfly"

"Madama Butterfly" Giacomo Pucciniego ta jedna z najpiękniejszych w historii opery opowieści o zawiedzionej miłości. W piątkowym (9.10) przedstawieniu w roli Cio-Cio-San wystąpiła Wioletta Chodowicz, owacyjnie przyjęta przez krakowską publiczność.

Znakomita sopranistka, laureatka wielu konkursów wokalnych w kraju i zagranicą, zadebiutowała w 2002 roku na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu. Była solistką Opery Wrocławskiej, gościła na scenie Teatru Wielkiego-Opery Narodowej. Występowała także na wielu innych scenach Europy m.in.: Národní Divadlo w Pradze, Welsh National Opera w Cardiff, Glyndebourne Opera, czy w Operze w Tel Awiwie. Jest laureatką Paszportu "Polityki" 2010

w kategorii "Muzyka Poważna", który otrzymała m.in. "za fenomenalną technikę wokalną, wybitny talent aktorski, doskonałe wyczucie tekstu i prawdę sceniczną". Miło nam poinformować, że od października 2015 Wioletta Chodowicz dołączyła do zespołu Opery Krakowskiej.

Do zespołu naszego teatru dołączył również Adam Szerszeń, wybitny baryton, artysta który niedawno zachwycił publiczność kreując rolę Marcella w "Cyganerii" G. Pucciniego. W piątkowy wieczór Adam Szerszeń po raz pierwszy na scenie Opery Krakowskiej zaśpiewał partię Sharplessa, kolejny raz zdobywając wielką sympatię krakowskiej publiczności.

Adam Szerszeń jest zdobywcą wielu nagród i wyróżnień w konkursach wokalnych. Był solistą Opery Śląskiej, Teatru Wielkiego w Łodzi, Teatru Wielkiego w Poznaniu. W 2004 roku zadebiutował na scenie Teatru Wielkiego-Opery Narodowej w Warszawie. Artysta współpracuje również z najlepszymi polskimi filharmoniami. W swoim repertuarze ma 30 ról operowych, cykle pieśni, oratoria oraz utwory muzyki rozrywkowej. Jest wykładowcą w Akademii Muzycznej w Katowicach.

W partiach solowych wystąpili również: Vasyl Grokholskyi (Pinkerton), Monika Korybalska (Suzuki), Krzysztof Kozarek (Goro), Krzysztof Dekański (Bonzo), Karin Wiktor-Kałucka (Kate Pinkerton). Solistom towarzyszyła Orkiestra, Chór i Balet Opery Krakowskiej pod batutą Tomasza Tokarczyka.

Niedzielny spektakl "Madama Butterfly" (11.10.2015) zakończyły owacje na stojąco.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji