Artykuły

Rossini na serio

W świadomości ogółu melo­manów Gioacchino Rossini funkcjonuje niemal wyłącznie jako kompozytor oper komicz­nych. Tymczasem prawie trzy czwarte jego scenicznej twór­czości, to opery seria czyli po­ważne - mało dzisiaj znane po prostu dlatego, że przy całej swej piękności są od tamtych o wiele trudniejsze.

Na ich wspaniale walory zwrócił uwagę znakomity włoski muzyko­log i dyrygent Alberto Zedda, któ­ry na zainicjowanych przez siebie festiwalach w rodzinnym mieście Rossiniego - Pesaro, jak też w wielu teatrach europejskich oraz za oceanem, intensywnie i z wielkim powodzeniem proponuje "poważ­ne" opery włoskiego mistrza.

On to właśnie w najbliższą niedzielę, 30 stycznia, a na­stępnie 1 lutego, poprowadzi w stołecznym Teatrze Wielkim przedstawienia wielkiej opery Rossiniego "Tankred", nie gra­nej tu od... 1818 roku, kiedy to na warszawską scenę wprowa­dził ją rozmiłowany w muzyce Rossiniego Karol Kurpiński.

Zapowiada się więc ta premiera jako wybitne artystyczne wydarze­nie - tym bardziej, że w ogromnie trudnych solowych partiach usły­szymy grono znakomitych śpiewa­ków, przede wszystkim odtwórczy­nię tytułowej roli Ewę Podleś oraz holenderskiego tenora Haralda Quaadena. Reżyseria spektaklu jest dziełem Tomasza Koniny; sce­nografię przygotował Boris F. Kudlicka, a kostiumy zaprojektowała Zofia de Ines.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji