Artykuły

Operowe szaleństwo

Tegoroczna Warszawska Jesień zaskoczyła widzów dwiema współczesnymi operami. To dwa dzieła połączone nazwiskiem reżysera - Krzysztofa Warlikowskiego.

Mianem eksperymentu można określić {#re#24074}"Wytatuowane języki"{/#} - multimedialną operę skomponowaną przez Martijna Paddinga z librettem Friso Haverkampa. Niestety, w ostatniej chwili wycofał się specjalista odpowiedzialny za projekcje filmowe i tym samym widzowie otrzymali figę z makiem. Spektakl przygotowany na zamówienie Warszawskiej Jesieni był niedopracowany, a libretto porażało pseudointelektualnym bełkotem. Taka jest niekiedy cena eksperymentu.

Za to "Ignorant i szaleniec" to wielki sukces. Wielbiciele talentu Pawła Mykietyna nie będą zawiedzeni. Akcja rozgrywa się w teatrze operowym, tuż przed wejściem na scenę Królowej Nocy. Dochodzi do zdemaskowania operowych schematów, a zabawa z konwencją i muzycznymi cytatami usatysfakcjonuje wytrawnego widza zarówno w warstwie muzycznej, jak i tekstowej (Mykietyn skomponował muzykę do dramatu Thomasa {#au#255}Bernharda{/#}). Tego nie można przegapić. Szkoda, że najbliższe spektakle będzie można zobaczyć dopiero w listopadzie.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji