Artykuły

Jak syjamskie bliźnięta

Kolejna inscenizacja Krystiana Lupy to dwuczęściowe przedsta­wienie według pierwszego aktu "Mewy" Antoniego Czechowa i "Sztuki hiszpańskiej", najnowszego dramatu francuskiej autorki Yasminy Rezy (pre­miera polska). Lupa łączy w swojej insce­nizacji utwory odwołujące się do proble­mów aktorstwa i gry, tajemnicy bytu i świadomości.

"Chciałbym, żeby oba spektakle były jak syjamskie bliźnięta - pisze reżyser w swoim Dzienniku. - Jak znaczki - dwa odmienne egzemplarze z tej samej serii. Pójdziemy w tę równoległość do koń­ca - dwa tytuły, dwa dni, dwa plakaty. (...) Chcemy zobaczyć impulsy prawdy, które nie pozwalają grać dalej, ale nie rozwiewa­ją naszych marzeń, naszych pragnień, na­szych tęsknot. (...) Może nagle chcemy do­wiedzieć się, czego nie zapisał autor... ".

Ta premiera rodziła się długo, dokładnie skrywane przed mediami, tak zresztą często pracuje Krystian Lupa. Była oczekiwana już w poprzednim sezonie, ale jej twórca zgodził się wówczas tylko na kilka niedostępnych dla zwykłej publiczności pokazów. Teraz przedstawienie rozpoczyna właściwą część Festiwalu Festiwali Teatral­nych Spotkania, zapoczątkowanych 13 września przez "Othella" brytyjskiej grupy Cheek by Jowl. O innych festiwalowych spektaklach piszemy na str. 9.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji