Artykuły

Premiera po kontroli

Opera niemiecka rzadko gości na polskich scenach. Tę lukę pragnie wy­pełnić Teatr Narodowy nową insce­nizacją "Kawalera srebrnej róży" Richarda Straussa. Premiera odbędzie się w najbliższą niedzielę i jest to ko­lejna koprodukcja z Teatro Carlo Felice w Genui.

Reżyserem oraz autorem dekoracji i kostiumów jest Pier Luigi Pizzi, wybit­ny włoski inscenizator. Premiera "Armidy" Glucka jego autorstwa otwierała tegoroczny sezon w La Scali. - Do współpracy z Teatrem Narodowym na­mówił mnie dyrektor Pietkiewicz - mó­wi Pier Luigi Pizzi. - Sugerował też zro­bienie inscenizacji od podstaw. Ja wszakże wolałem przyjechać ze spekta­klem, który kilka miesięcy temu miał swą premierę w Genui, choć oczywiście wersja warszawska różni się w wielu punktach od pierwowzoru. Po swoich pierwszych doświadczeniach z Teatrem Narodowym jestem gotowy na zrobienie tu czegoś zupełnie nowego i chęt­nie wrócę do Warszawy.

Kierownictwo muzyczne sprawuje Jacek Kaspszyk. W roli Marszałkowej wystąpi Hanna Lisowska, której partne­rują m.in. Izabella Kłosińska, Marta Abako, Włodzimierz Zalewski i Zbi­gniew Macias.

Na wczorajszej konferencji prasowej mówiono wszakże nie tylko o premie­rze. Dyrektor Janusz Pietkiewicz poin­formował, że zakończono kontrolę Te­atru Narodowego. Nie stwierdzono nie­gospodarności, błędów w systemie zatrudnienia, podkreślono prawidło­wość niedawnych podwyżek, które ustalono zgodnie z możliwościami fi­nansowymi teatru. - Mam nadzieję, że zakończy to okres niezdrowej sensacji narosłej wokół Teatru Narodowego i że odtąd jedynym tematem do dyskusji stanie się jego program artystyczny - powiedział dyrektor Pietkiewicz.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji