Artykuły

Japoński Lincz

Multimedialna inscenizacja jednoaktówek zafas­cynowanego Europą Yukio Mishimy. Spek­takl Agnieszki Olsten to jest jednak okazja do spotkania z kul­turą Dalekiego Wschodu. Bowiem Yu­kio Mishima, jeden z najmodniejszych pisarzy japońskich, był zafascynowa­ny kulturą i tradycją europejską. Ko­rzystał z europejskich mitów, przykładał je do orientalnego pojęcia o rze­czach ostatecznych: miłości i śmier­ci. Po niedawnej premierze "Mada­me de Sade" na scenie PWST to ko­lejna realizacja tekstów Japończyka we Wrocławiu.

Agnieszka Olsten pracowała dotąd w teatrach w Krakowie, Gdańsku i Warszawie. We Wrocławskim Teatrze Współczesnym przygotowała kame­ralne "Nie do pary". Jej ostatnie przed­stawienie to "Nora" w Teatrze Narodo­wym w Warszawie.

Jednoaktówki "Pani Aoi", "Wach­larz" i "Szafa" opowiadają historie trzech związków. W życiu bohaterów dominuje emocjonalne niezrealizo­wanie, na tyle głębokie, że nie sposób się od niego uwolnić. I albo wypacza­ją kierunek ich losów, albo w sposób ostateczny uniemożliwiają wprowa­dzenie zmian.

Autorka przedstawienia nadała im uniwersalny wymiar labiryntu, w któ­rym aktor, światło, muzyka, taniec, tekst mają równorzędne znaczenie.

W spektaklu wykorzystane zosta­ną wideoinstalacje będące nie tylko tłem dla wydarzeń, ale i komentarzem do nich.

Na Świebodzkim występują m.in. Ewa Skibińska, Katarzyna Strączek, Bartosz Porczyk, Tomasz Wygoda oraz Ewa Kamas i Ferdynand Matysik.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji