Artykuły

Moralitet w argentyńskich rytmach

- Od kilku lat, gdy tylko przeczytałem sztukę Tadeusza Słobodzianka "Kowal Malambo" w "Dialogu", miałem ochotę na jej realizację. Wówczas nie wiedziałem, że jest przeznaczona dla teatru lalkowego. Okazja nadarzyła się, gdy zaproponowano mi realizację w Teatrze Polskim - powiedział Paweł Łysak.

"Kowal Malambo" jest jednym z najświeższych dramatów Tadeusza Słobodzianka (przez autora uznawany za najlepszy). Historyjka jest faustowska: Pan Jezus i Święty Piotr wędrując po świecie spotykają na swej drodze roztropnego Kowala, który marzy o powtórnej młodości.

Sztuka ta jest moralitetem ludowym, proponuje wartości, które dzisiaj zdają się tracić swoje znaczenie. Dla reżysera ten dramat, to zabawa konwencjami. Tekst napisany jest bardzo rytmicznie, z wielką prostotą. Prowokuje do przymróżenia oka w kierunku wszelkich konwencji. Paweł Łysak nazwał nawet "Kowala Malambo" moralitetem muzycznym.

O stronę muzyczną w argentyńskich rytmach zadbał Marcin Błażewicz. Choreografią zajął się Władysław Janicki. Scenografię zaprojektowała Aleksandra Semenowicz. Na scenie natomiast zobaczymy: Roberta Więckiewicza (Kowal), Arnolda Pujszę (Pies), Wojciecha Siedleckiego (Pan Jezus), Józefa Jachowicza (Święty Piotr) i innych. Co ciekawe jest to sztuka prawie w całości męska. Jedynie dwie kobiety będzie można zobaczyć na scenie: Zinę Kerste i Katarzynę Strojną.

Premiera "Kowala Malambo" w sobotę o godz. 19.00.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji