Artykuły

Łódź. Żydowicz o nieprawidłowościach w Camerimage

Marek Żydowicz, prezes spółki Camerimage Łódź Center, odniósł się do zarzutów dotyczących nieprawidłowości w Camerimage. Pretekstem do wystosowania listu była informacja o doniesieniu prezydent Hanny Zdanowskiej do Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego ws. nieprawidłowości przy tworzenia spółki.

List Marka Żydowicza:

Prokuratura Okręgowa w Łodzi

ul. Kilińskiego 152

90-322 Łódź

Delegatura Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w Łodzi

ul. Północna 38/40

91-425 Łódź

Radni Rady Miejskiej

Radni Sejmiku Wojewódzkiego

Łódzkie Media

Szanowni Państwo, Mieszkańcy Łodzi

W dniach 25 i 26 lipca br. ukazały się w łódzkich mediach informacje o wszczęciu przez prokuraturę, na wniosek prezydent Hanny Zdanowskiej złożony do ABW, postępowania w sprawie Camerimage Łódź Center spółka z o.o.

Jako prezes tej spółki wyjaśniam, iż zarzucanie mi rzekomego podawania organom spółki nieprawdziwych informacji finansowych jest kłamstwem i narusza moje dobra osobiste.

Nieprawdą jest też rzekome zawyżenie wyceny wartości brandów Festiwalu "Camerimage" i "David Lynch" stanowiącej podstawę aportów Fundacji Tumult (organizatora Festiwalu Camerimage) oraz Fundacji Sztuki Świata (założonej m.in. przez Davida Lyncha) do spółki Camerimage Łódź Center co miało doprowadzić do domniemanego osłabienia pozycji Miasta w spółce.

Wszelkie dane finansowe podawane przez mnie organom spółki były przygotowane przez profesjonalne Biuro Rachunkowe obsługujące spółkę. Należy też podkreślić, że od początku istnienia spółki Miasto nigdy nie zgłosiło zastrzeżeń odnośnie sprawozdań i informacji finansowych przekazywanych przez zarząd Zgromadzeniu Wspólników i Radzie Nadzorczej CŁC sp. z o.o..

Wycenę wartości brandów Festiwalu Camerimage i Davida Lyncha wykonała firma Millward Brown SMG/KRC. Wg opinii tej firmy przygotowanej w związku z planami ustanowienia partnerstwa publiczno-prywatnego z Miastem Łódź, szacunkowa wartość wkładu marki "Camerimage" w potencjał marki miasta Łodzi wynosiła w 2009 roku 7 117 000 złotych w skali roku, a wartość wydatków inwestycyjnych Festiwalu oceniono na 5 320 000 rocznie.

Zdaniem Millward Brown, ostrożny szacunek wartości wykorzystania wizerunku Davida Lyncha w celach promocyjnych wart jest ok. 1 500 000 złotych w skali roku. W badaniu uwzględniono porównanie z wartościami wykorzystania wizerunków Bruce'a Willisa, Olivera Stone'a i Marka Kondrata.

Wycenienie wkładu marki "Camerimage" do spółki Camerimage Łódź Center na okres 19 lat na kwotę 4 mln złotych, a marki "David Lynch" na 2 mln złotych w żadnym razie nie może być zatem uznane za zawyżenie ich wartości. Wartość obu marek została zmniejszona z korzyścią dla Miasta ze względu na ograniczenie zakresu ich wykorzystania tylko do promocji inwestycji. W pełnym zakresie wkłady te powinny być oszacowane, przy 19 latach wykorzystania marek, na poziomie - odpowiednio ok. 135 mln i ok. 27 mln.

Zarzut zawyżenia wartości marek "Camerimage" i "David Lynch" jest nadużyciem mającym na celu wyłącznie wytworzenie negatywnego zamieszania medialnego wokół spółki i mojej osoby.

Pomimo tego, że Fundacje Tumult i Sztuki Świata miały w spółce 1% udziałów więcej, to Miasto w pełni ją kontrolowało i kontroluje, bowiem umowa jest tak skonstruowana, że każda decyzja wymagała jednomyślnej zgody wszystkich wspólników. Strony umówiły się ponadto, że Miasto obejmie docelowo ok. 98% udziałów w spółce poprzez wprowadzenie do niej środków niezbędnych do sfinansowania wszelkich prac w zakresie projektu budowlanego i wykonawczego oraz przez wniesienie do spółki gruntu niezbędnego do realizacji inwestycji. Argument o rzekomej utracie kontroli Miasta nad spółką w tym kontekście jest także tylko czarno-PR-wą zagrywką.

Prezydent Hanna Zdanowska i wiceprezydent Marek Cieślak oszukali mnie jako prezesa spółki CŁC najpierw namawiając do realizacji studium wykonalności za środki pozyskane od wspólników, a następnie ukrywając studium i informacje o pozyskanych przez mnie inwestorach przed Radą Miasta i opinią publiczną. Prezydent Hanna Zdanowska obiecała również, że nie zawnioskuje o likwidację spółki bez uprzedniego zaprezentowania na posiedzeniu Rady Miasta sprawozdania zarządu spółki, studium wykonalności i stanowisk wspólników .

Słowa nie dotrzymała. Na cztery pisma, jakie skierowałem w tej sprawie na jej ręce i do pana Wiceprezydenta nie otrzymałem żadnej odpowiedzi.

Obietnice umożliwienia mi zaprezentowania studium wykonalności CŁC na posiedzeniu Rady Miasta złożył mi także pan przewodniczący - Tomasz Kacprzak. Słowa nie dotrzymał.

Prezydent Zdanowska bez poinformowania zarządu spółki i wspólników złożyła wniosek do rady Miasta o likwidację spółki. Uchwałę podjęto bez należytej analizy merytoryczno-finansowej, głównie z pobudek politycznych.

W związku, że skrajną nieuczciwością i nietransparentnym działaniem prezydent Hanny Zdanowskiej w tej sprawie jestem zmuszony poinformować opinię publiczną, iż w rozmowach dot. możliwości realizacji inwestycji Camerimage Łódź Center wg projektu Franka Gehry'ego byłem namawiany przez panią prezydent i wiceprezydenta Marka Cieślaka do zawarcia porozumienia z Andrzejem Walczakiem. Kiedy zastrzegłem, że nie będę o to zabiegał, zaproponowano by osobą, która miałaby doprowadzić do tego niezbędnego porozumienia był Cezary Grabarczyk.

Trudno nie odnieść wrażenia, że CŁC stało się przedmiotem gry polityczno biznesowej ze szkodą dla Łodzi i jej mieszkańców, co podważa wiarygodność władz Miasta.

Marek Żydowicz 27 lipca 2012 r.

Prezes Camerimage Łódź Center

Spółka z o. o.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji