Artykuły

Warszawa. Jan Klata w TR Warszawa

Dziś o g. 19 w TR Warszawa w cyklu Nowa Dramaturgia odbędzie się czytanie sztuki Jana Klaty [na zdjęciu] "Weź, przestań".

Dramat rozgrywa się właściwie w jednym miejscu: w sercu "wielkiego" miasta. Ulica albo przejście. Podziemne. Miejsce uświęcone krwią Polaków. Kilka osób gra wiele postaci, które bardzo różnie się prowadzą. Wiele postaci chce jednego: zmienić swe życie i wyprowadzić się gdzie indziej. Jednak nie dają rady. Wszyscy chcą się dobrze bawić. Jak my wszyscy. Weź, przestań zawiera:

Życie zewnętrzne i jego wewnętrzne przejawy. Kulisy szalonej miejskiej nocy i tego, co potem.

Ale wcześniej:

Ripleje emocjonalne!! Lekki nołfiuczer i totalna czkawa!!! Jeszcze kolorowsza forma egzystencji w zglobalizowanym świecie.

Jeśli w tym dramacie nie znajdziesz siebie, to znaczy że Cię tu nie ma!

Jan Klata - reżyser i dramaturg. Uznany w rok po debiucie za jedną z najoryginalniejszych osobowości w polskim teatrze. Zrealizował trzy przedstawienia, które wywołały spory rezonans. Ich wspólną cechą jest radykalny język teatralny i ostre przesłanie. H wg Szekspira (Gdańsk) był rozliczeniem z pokoleniem "Solidarności", Lochy Watykanu wg Gide'a (Wrocław) opowiadały o wojnie światopoglądowej z katolicyzmem i nihilizmem, a "........córka Fizdejki" (Wałbrzych) była szyderczym pamfletem na jednoczącą się Europę. Jest autorem sztuki Uśmiech gejfruta (błąd w tytule zamierzony). Weź, przestań ukaże się w "Antologii nowego dramatu polskiego" pod redakcją Małgorzaty Sugiery i Anki Wierzchowskiej zatytułowanej ECHA - REPLIKI - FANTAZMATY. Próba czytana połączona będzie z promocją książki, w której znalazły się m.in. dramaty napisane w ramach Studium Dramatopisarskiego działającego w zeszłym sezonie w TR Warszawa.

Opieka reżyserska Jan Klata. Wstęp wolny.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji