Artykuły

Pastorałka

Teatr Współczesny wystawił znako­mitą reżyserię, scenografię i choreogra­fię. Pretekstem stała się pastorałka Ernesta Brylla. Widowisko ludowe, wymagające doświadczenia teatralne­go, precyzyjnej budowy poszczególnych scen, zwartej dramaturgii.

Bryll tym razem nie zaufał swej po­ezji. Zaczął dowcipkować na tematy odwieczne - w odwieczny sposób. Wy­myślone przez niego postacie mówią dużo, lecz rzadko smacznie. Jedynie epizod żołnierski - opowieść o aniel­skich wąsach - wskazuje drogę, jaką winna potoczyć się akcja: groteska, wykorzystująca chwyty teatru absurdu.

Po tych chmurach, zaciemniających horyzont - regiony wyższe: szczyty aktorstwa. Sołtysik, Hanin, Borowski, Czechowicz, Michnikowski, Nalberczak, Wołłejko.

Chciałoby się zobaczyć tak świetny zespół w następnej sztuce Brylla. Bo nawet pochwały i komplementy nie po­trafią zmienić faktu, że jest to autor wybitny.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji