Artykuły

Łódź. Jubileusz Anny Walczak

Pracę w Teatrze Muzycznym odjęła jeszcze jako studentka i tej scenie pozostała wierna do dziś. Stworzyła tu ponad 60 ról operetkowych, musicalowych i komediowych, z czego większość to role pierwszoplanowe.

Jest absolwentką Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Łodzi (klasa prof. Jadwigi Pietraszkiewicz). Zadebiutowała na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi partią Krysi w "Sonacie Belzebuba" E. Bogusławskiego w reżyserii B. Hussakowskiego. . Współpracuje także z innymi polskimi teatrami muzycznymi oraz z Teatrem im. Stefana Jaracza w Łodzi, występowała również w Niemczech, Szwajcarii, Austrii i Francji. Do najważniejszych swoich ról zalicza: rolę Eurydyki w "Orfeuszu w piekle "J. Offenbacha, Rozalindy w "Zemście nietoperza" J. Straussa, Hanny Glawari w "Wesołej wdówce" F. Lehára, Aldonzy-Dulcynei w "Człowieku z La Manchy" M. Leigha, Gołdy w "Skrzypku na dachu" J. Bocka i Wdowy w "Zorbie" J. Kandera.

Na scenie Teatru Muzycznego w Łodzi po raz pierwszy wystąpiła jako Pepi w "Wiedeńskiej krwi" J. Straussa. Ma w swoim repertuarze następujące partie: Orestesa w "Pięknej Helenie" J. Offenbacha, Wiktorii w "Wiktorii i jej huzarze" i Tangolity w "Balu w Savoyu"  P. Ábraháma, Adeli w "Zemście nietoperza" J. Straussa (partie tę śpiewała także w Operze Bałtyckiej), Elizy w "My Fair Lady" F. Loewego, Sally w "Me and My Girl" N. Gaya, Pistache w "Can-Can C." Portera, Lizy w "Krainie uśmiechu" F. Lehára i wiele innych. W sezonie artystycznym 2009/2010 zagrała główną rolę w spektaklu muzycznym "Na końcu tęczy" (na zdjęciu), którym uświetni swój jubileusz 25-lecia pracy artystycznej na scenie klubu Wytwórnia w piątek 11 lutego o godz. 19.

Pracownia

X
Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się.
Trwa wyszukiwanie

Kafelki

Nakieruj na kafelki, aby zobaczyć ich opis.

Pracownia dostępna tylko na komputerach stacjonarnych.

Zasugeruj zmianę

x

Używamy plików cookies do celów technicznych i analitycznych. Akceptuję Więcej informacji